Welcome, Guest

TOPIC: kinderkar in de bergen

Aw: kinderkar in de bergen 11 Feb 2007 18:01 #1111

• Astrid Lurken
Hoi,
Onze ervaring is dat de fietskar (Trek) een goede wegligging heeft. We hebben o.a. in Zwitserland gefietst. Zorg ervoor dat je remblokken in orde zijn. Verder gewoon niet te hard afdalen. Probeer op je gevoel af te gaan. Als je het niet vertrouwd, dan rem je wat vaker af. Succes.
Groeten van Leon en Astrid Lurken
The administrator has disabled public write access.

Aw: kinderkar in de bergen 08 Feb 2007 04:20 #1103

• Beppechien Bruins Slot
Helemaal mee eens. Geen enkel probleem met de fietskar in de bergen. Natuurlijk niet helemaal voluit gaan tijdens het afdalen. Harder dan 40 km ga ik beslist niet. en goed je remmen in de gaten houden.
gr
Beppechien

Aw: kinderkar in de bergen 08 Feb 2007 03:39 #1102

• andre
Niks onverantwoordt, gewoon doen, in de bergen fietsen is ook veel mooier dan op het platte.
Met helm, goede niet versleten remblokken en je gezond verstand kan er niets gebeuren.
Onze ervaring na een tal fietsvakanties is nog altijd goed, een tip berg af is de weg van jouw, ga in het midden rijden en als het kan maak je ruimte.

Aw: kinderkar in de bergen 07 Feb 2007 15:01 #1101

• Johan
Ik las het op www.m-gineering.nl/aanhang.htm

De plannen zijn nog vaag, over 1,5 jaar naar Spanje of Turkije. Na een overwintering op het zuidelijk halfrond dan weer terug vanuit Turkije of Spanje (dus de andere route terug).

Aw: kinderkar in de bergen 07 Feb 2007 03:19 #1100

• Sandra
Ja, wij hebben de nodige ervaring met fietsen met kar in de bergen. 'Onverantwoord' vind ik wel een heel groot woord hoor. Ben benieuwd waar je die informatie vandaan hebt.
Ik ken heel veel mensen die met fietskar (kinder- of bagagekar) in de bergen fietsen. Remmen is wel een aandachtspunt, maar persoonlijk heb ik nog nooit gehoord dat het bij mensen mis ging.
Punt is volgens mij dat er geen rem zit op een fietskar. Als je een hoge snelheid hebt, en plots hard moet remmen, dan zou de fietskar je 'voorbij' kunnen gaan.
Wij zijn bergafwaarts daarom redelijk op onze hoede voor te hoge snelheden, vooral omdat er natuurlijk wel een kind in de fietskar zit. Ik merk ook dat ik de afgelopen jaren voorzichtiger ben geworden met afdalen. De eerste jaren ging ik ook met fietskar nog wel eens met 50 km/uur de berg af, maar dat doe ik niet meer. Dát vind ik namelijk wel onverantwoord. Wij hebben in Zwitserland bepaalde bergen gemeden; niet zozeer vanwege het klimmen (ook wel ene beetje hoor), maar vooral vanwege de (te) steile afdaling.

Wat voor bergen heb je zelf in gedachten?

Sandra

kinderkar in de bergen 06 Feb 2007 19:47 #1097

• Johan
Ik las ergens dat het onverantwoord zou zijn om met een kinderkar in de bergen te fietsen. Met name het afdalen zou teveel vragen van de remmen. Ervaringen?