Welcome, Guest

TOPIC: tweedehands aanhangfiets

Aw: tweedehands aanhangfiets 12 Feb 2007 03:22 #1114

• josien
Hoi,
niet om reclame te maken voor Burley maar als je er tweedehands een kunt vinden zou ik dat meteen doen, al is dat net zo duur of wellicht nog duurder dan een nieuwe andere. Wij hebben nu een Burley en er tweedehands voor alleen dit jaar een ADD-Bike bij gekocht. Het verschil in stabiliteit tussen die twee is al zo groot (in het grote voordeel van Burley) dat ik je die laatste zou aanraden. De enige reden voor een andere is dat de bagagedrager dan vrij blijft voor een stoeltje. Of dat het je echt te duur is want voor een Burley betaal je wel. Maar onze zoon (die de B. gewend is) zat voor een ritje op de ADD- bike en zei \"huh! Die wiebelt echt zeg!\" Aldus de ervaringsdeskudige van 6 jaar....
The administrator has disabled public write access.

Aw: tweedehands aanhangfiets 09 Feb 2007 02:57 #1108

• Sandra
Hoi Marjorie,

Die van ons is al een paar jaar oud. En eigenlijk is hij nog prima. Tandwielen zijn nog goed, omdat zoonlief de versnellingen toch maar weinig gebruikte. En de buitenband zet er eigenlijk ook nog wel oke uit...
Volgens mij zijn dat de belangrijkste dingen die slijten aan zo'n fiets. Ik heb eigenlijk geen idee of er na verloop van tijd speling in de koppeling zou kunnen komen, daar zou ik goed op letten.

Succes!

Sandra

tweedehands aanhangfiets 09 Feb 2007 02:47 #1107

• marjorie
ik heb een vraagje over tweedehands aanhangfietsen. Ik twijfel of we een nieuwe zullen kopen, of op zoek gaan naar een tweedehands (burley piccolo). Zijn er mensen die zon fiets al meerdere jaren hebben, 5 jaar, of langer (ik neem aan dat je zon fiets een jaar of 5 hebt voordat je hem tweedehands verkoopt). Wat zijn de onderdelen die dan vervangen zouden moeten worden? Moeten er al nieuwe tandwielen en ketting in (dat is iets om rekening mee te houden bij de aanschaf natuurlijk, en het bepalen van de prijs). Of zijn er nog andere dingen die dan vervangen zouden moeten worden?
Natuurlijk hangt het af van hoeveel km hij heeft gefietst..maar ik ga er vanuit dat ie in die 5 jaar op fietsvakanties is meegeweest en voor langere tochten is gebruikt.(anders koop je wel een goedkopere aanhangfiets, lijkt me).

Alvast bedankt!

Groeten,
Marjorie