Welcome, Guest

TOPIC: aanhangfiets

Aw: aanhangfiets 31 Dec 2005 08:18 #114

• Sandra de Geeter
Hallo,

Ik sluit mij helemaal bij de vorige reactie aan! Je volgt het tempo van de langzaamste. En wie dat is, kan per jaar verschillen. Afgelopen jaar was het duidelijk onze peuter van toen 2,5 jaar. Hij had weinig trek om lang in de fietskar te zitten. Duurde het te lang, dan zette hij het op een brullen en gooide alle spullen uit de kar. Drie 'etappes' van circa een uur per dag waren vaak het maximum, dat was nog net leuk voor hem (en dus voor ons). Als we in een vlak gebied waren geweest, had onze oudste(toen net zeven) die paar uurtjes per dag best zelf kunnen fietsen. Zeker als je bedenkt dat jouw eigen tempo tijdens een fietsvakantie waarschijnlijk lager ligt dan normaal, omdat je nu eenmaal veel bagage mee hebt.

De beugels van Kok zien er erg solide uit. Je hebt ook nog een ander systeem: de trailgator. Dat lijkt mij een stuk minder stabiel. Want dat is h?t probleem met aanhangfietsen of andere bevestigingssystemen: de stabiliteit. Probeer het van te voren goed uit (ook met je fietstassen erop!) en bepaal of je het wel ziet zitten. Wij hebben de Trailer Bike aanhangfiets; deze scoort redelijk goed in de testen (er is geen enkele aanhangfiets die echt goed scoort). Maar persoonlijk ben ik blij dat ik voorlopig weer even zonder aanhangfiets kan rijden...

Succes en veel fietsplezier,
Sandra
The administrator has disabled public write access.

Aw: aanhangfiets 31 Dec 2005 08:17 #113

• Nico
Beste Frank en Wendy,

Voor advies zou je eens bij Wim Kok in Utrecht langs kunnen gaan, of even googlen op aanhangfiets.
Toevallig stond er op de fietsvakantiebeurs een stand waar ze een dergelijke beugel verkochten.
Op zich vrij prijzig, zeker als je het weinig gebruikt.
Het zou best kunnen dat jullie zesjarige uiteindelijk de dagafstand kan fietsen, je moet toch veel stoppen.
Maar daar kan ik verder niet over oordelen.

Verder begrijp ik dat jullie voor het eerst op fietsvakantie gaan.
??n van de dingen die ik als ervaren fietser met kinderen kan vertellen is dat zij je dagindeling bepalen.
Met name ook de driejarige heeft hier invloed op.
Met kinderen moet je gewoon de tijd nemen en genieten.
Ik heb geen idee hoeveel kilometer jullie per dag willen fietsen en waar?
Lees anders het boek eens \"Fietsen met kinderen\".
Hier staan verhalen in over fietsen met kinderen, tussen de regels door veel tips, het gaat om eerlijke verhalen die niet opgepoetst zijn.
Probeer ook voordat jullie voor enige tijd weggaan ??n kort weekend te proeffietsen en kamperen.

Succes,

Nico

aanhangfiets 31 Dec 2005 08:16 #112

• Frank Mulder
In mei gaan wij voor het eerst op de fiets op vakantie met onze 2 kinderen van 3 en 6 jaar.
Nu blijkt onze 6 jarige nog niet zo sterk dat we hem de grote rit op zijn iegen fiets toevertrouwen.
Er zijn beugels te koop, waar je een 20 inch kinderfiets als ware het een aanhagfiets aan kan koppelen.
Kan iemand hier advies/ervaringen over geven??
Dank!
Frank en Wendy Mulder