Welcome, Guest

TOPIC: Montare Mini-on-me of Add+bike?

Aw: Montare Mini-on-me of Add+bike? 30 Mei 2006 21:11 #580

• Sonja
Het probleem met het CMG zitje hadden wij ook. Mijn stadsfiets was een Gazelle en daarvoor hadden we al een extra klemmetje gekocht. Die hebben we licht opengebogen zodat het stoeltje ook op de Add Bike bagage drager paste.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Montare Mini-on-me of Add+bike? 15 Mei 2006 16:34 #551

• yvonne
Wij hebben een Add+bike.

Wat tegenvalt is de bijbehorende bagadrager: geen afhouders voor fietstassen zodat je zelf iets moet knutselen om de tassen uit de spaken te houden. Ook is ie erg kort, waardoor het kind in het achterzitje te dicht op de ouder zit. Verder passen zitjes voor grotere kinderen niet: de Bobike Junior is te lang, waardoor de aanhangfiets niet meer afgekoppeld kan worden (of hele stoeltje moet er weer af) en de CMG zitting met rugsteun kan niet bevestigd worden omdat de dwarsstijlen van de bagagedrager te dik zijn. Jammer!

Aw: Montare Mini-on-me of Add+bike? 30 Jan 2006 19:57 #352

• Sonja
We gebruiken nu een aantal jaar met plezier de Add+bike.

Het eerste jaar zijn we ermee op fietsvakantie geweest naar de Dordogne. We hadden bagage vervoer, dus niet erg zwaar beladen fietsen, maar het ging lekker bergop en bergaf. Ik heb ook iemand gesproken die ermee door de Alpen gefietst is.

Ik merk wel dat het gemakkelijker fietsen was met mijn dochter dan met mijn zoon. De laatste is wat wilder en dat merk je toch qua stabiliteit. Maar dat zal bij elke aanhangfiets gelijk zijn.

Aw: Montare Mini-on-me of Add+bike? 31 Dec 2005 08:27 #129

• Anneke
Hoi, Wij zijn ook op zoek en ik heb vorige week iemand van het bedrijfje gesproken (zie website: www.bikebambini.nl)
Wat nog een voordeel lijkt van de Mini-on-me: hij is al bruikbaar voor 4-jarigen, en dat is bij de Add bike niet zo. (ik las iets van mensen die 'ruim 5 jaar' aangeven.) Verdere voordelen zijn inderdaad dat je een achterstoeltje kan monteren. Als je stabiliteit wilt, moet je wel de versie nemen die aan de bagbagedrager wordt vastgemaakt en niet die met zadelpenbevestiging. In maart komt er een nieuwe (verbeterde) versie uit: smaller stuur (huidige stuur is te breed), standaard spatbord, bagagedrager op de aanhangfiets (meen ik mij te herinneren). Deze heeft dan ook weer de Sturmey Archer 3- versnellingsnaaf. Gaat tussen de 245 en 265 euro kosten.
Het huidige model zonder versnellingen is nogal afgeprijsd, maar het schijnt dat je zonder versnellingen weer instabiliteit krijgt doordat kinderen niet in het juiste tempo kunnen meetrappen.
Wij gaan een keertje kijken en uitproberen als het nieuwe model binnen is. Zie verdere info op de website. En je kunt ze uitstekend bellen!
Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

Mochten er mensen zijn met ervaring: wij zijn heel benieuwd naar de praktijkverhalen!(fietsvakantie?)
groeten, Anneke

Aw: Montare Mini-on-me of Add+bike? 31 Dec 2005 08:26 #128

• P. Dobbelaar
Wij zijn erg tevreden over de add+ bike, ook in combinatie met achterstoeltje en bagage. De monare ken ik niet

Montare Mini-on-me of Add+bike? 31 Dec 2005 08:26 #127

• Tine
Ben op zoek naar ervaringen met bovenstaande aanhangfietsen. Het is belangrijk dat we nog steeds de fietsstoel achteraan kunnen gebruiken.
Ze lijken mij vergelijkbaar, maar de montare is iets goedkoper.