Welcome, Guest

TOPIC: burley piccolo versus add+bike

Aw: burley piccolo met bagagedrager 14 Mrt 2007 21:00 #1312

• Marjorie
Hoi Josien,
Zou je een foto van de burley met bagagedrager kunnen laten zien? Ik ben erg nieuwsgierig!
Ik hoop dat het werkt met dat nieuwe busjes in de bagagedrager van de addbike. Laat je weten of het helpt/werkt?
Groetjes,
Marjorie
The administrator has disabled public write access.

Aw: burley piccolo versus add+bike 13 Mrt 2007 20:09 #1304

• Marjorie
ja, wij waren ook een beetje teleurgesteld. Onze fietskar hebben we daar ook gekocht en toen waren we erg enthousiast over de hulp en adviezen die we van ze kregen....
Aan de ene kant is de tip over het vervangen van het messing busje dus misschien wel heel waardevol...maar ik had toch het idee dat de verkoper niet echt luisterde en ons een beetje naar de mond praatte. Dat heb ik liever niet. Ik wil gewoon eerlijk advies!

Dus ik hoop eigenlijk dat er iemand ervaring heeft met de add+bike met het vernieuwen van dat busje. Als dat echt zo goed werkt is het misschien een gouden tip!

Groetjes,
Marjorie

Aw: burley piccolo versus add+bike 12 Mrt 2007 20:39 #1294

• Josien
Die Wim Kok toch. Je zou wat genuanceerder advies verwachten van zijn personeel! Op de Burley is perfect een bagagedrager te plaatsen. Je moet welliswaar en beetje handig zijn maar dat is iedereen toch die op fietsvakantie gaat?!?
Over de stabiliteit: van dat busje bij de ADDbike is ook nieuw voor mij. Het uitproberen waard want er zit bij onze nieuwe 2dehandse echt speling op de bevestiging van de add+bike waardoor onze ervaringsdeskundige zoon van 6 de Burley en de Add+bike duidelijk zijn voorkeur voor de Burley uitsprak.
We hebben bij de Burley nog geen onderhoud hoeven plegen aan de versnelling. We hebben geen kettingbeschermer maar een bandje om de broekspijp.
Ik zou de Burley adviseren behalve als je gewoon iets minder geld hebt om uit te geven (of je boft net als wij en vindt een 2dehandse) of je moet er graag een stoeltje bij achterop willen.
Wil je foto's? We zullen er een paar met bagagedrager maken! groetjes, Josien

burley piccolo versus add+bike 12 Mrt 2007 07:04 #1291

• Marjorie
DIt weekend waren we in Utrecht bij Wim Kok voor info over aanhangfietsen en een testrit en we kwamen stomverbaasd weer buiten.

De verkoper prees de add+bike nl de hemel in, en vond de burley niet echt geweldig. Die was niet af, lastig om er een bagagedrager op te zetten, dat kon alleen zwevend (?) en moeilijker er een kettingbeschermer en spatbord op te zetten. Itt de add+bike, die sowieso completer is, en ook nog een bagagedrager te koop heeft die er goed op past. Dan ook nog minder onderhoud door de naafversnelling ipv bij de burley de derailleur. En de stabiliteit dan??? vroeg ik nog. O, dat is hetzelfde, antwoordde hij.
Nou, daar heb ik hier toch hele andere verhalen over gehoord!!!
Ik heb ze niet kunnen uitproberen omdat er geen fietsen waren waar de aanhangfiets aan kon worden gehangen. Dat gaan we binnenkort doen.

Maar de verkoper zei dat het busje waar de fiets in gehangen wordt(en bevestigd wordt) van messing is en dat dat speling geeft na een tijd. Maar dat als je dat iedere 1,5 jaar vervangt er geen vuiltje aan de lucht is. Zon busje kost 7,50 per setje van 2 en is gemakkelijk te vervangen, aldus de verkoper.

Echt, ik was eigenlijk met stomheid geslagen. Heeft iemand hier ervaring mee? Als het inderdaad klopt, is zon busje vervangen voordat je op vakantie gaat een fluitje van een cent, en dat er al van alles op zit en het onderhoud makkelijker is, is natuurlijk ook wel wat waard.
Maar ik heb er toch grote vraagtekens bij: Klopt dit verhaal?????? En wat zijn jullie ervaringen met een bagagedrager op de burley piccolo? (volgens mij heb ik dat wel eens gezien hier op het forum)?

Ik hoop op jullie reacties!

Groetjes,
Marjorie