Welcome, Guest

TOPIC: Aanhangfiets + fietskar

Aw: Aanhangfiets + fietskar 18 Mrt 2007 09:30 #1337

• kalevala
goedemorgen, we gaan dit jaar voor het eerst met kinderen op fietsvakantie. Ervaring met fietsvakanties is al wat ouder...... .
Ditjaar zijn we aangenaam getroffen door een hele mooie en compacte fietskar die we dus ook al hebben aangeschaft. Echt een mooi en vlgs mij ook zeer handig ding, bv voor grotere tenten. Kijk eens op www.extrawheel.nl

groetjes van Marc
The administrator has disabled public write access.

Aw: Aanhangfiets + fietskar 12 Mrt 2007 20:46 #1296

• Geert
Hallo, Wij zijn ook een Vlaams gezin met 4 kinderen (bijna 4,6, 6 en 7). We zijn de voorbije 2 jaar al op fietsvakantie geweest met alle kinderen. In de zomer van 2005 hadden een dubbele aanhangfiets (zie foto op deze site) voor de tweeling (beiden toen 4j), en een enkele aanhangfiets (voor de oudste van 5j) en de fietskar erachter voor de jongste van 2 jaar. Het totale gewicht van dit lange vehikel (inclusief kinderen) woog 120kg, de gemiddelde snelheid was 17km/u. Bochten moesten zeer breed genomen worden, afdalingen (in de Ardennen) gebeurde zeer voorzichtig (max 30km/u). We hadden veel bekijks, en het lukte best. Eens ge uw basissnelheid hebt behaald, is het goed vol te houden. Zowieso doe je het op het ritme van de kinderen.
Als aanhangkar hebben we ook een Chariot, als enkele aanhangfiets een TREK. Het merk is niet belangrijk denk ik, als je er maar voor kijkt dat er geen speling op de koppeling zit. Een alternatief zou kunnen zijn: 2 enkele aanhangfietsen + een extra fietsstoeltje aan je stuur als de kleinste moe wordt en weinig bagage meenemen.
Succes en veel plezier.

Aw: Aanhangfiets + fietskar 12 Mrt 2007 20:42 #1295

• Josien
Daar twijfelen wij ook over; maar dan een bagagekarretje achter de aanhangfiets(Burley). Voor de stabiliteit kan het wel, ook blijven wij in Nederland dus geen problemen met de bergen. Maar ik twijfel wel over de lengte en de veiligheid in het verkeer. In jullie geval zit je kind in de fietskar ver achter je. Ik zou dat geen fijn idee vinden.
Groetjes, Josien

Aanhangfiets + fietskar 12 Mrt 2007 13:15 #1292

• Odile
Hallo, Wij zijn een Vlaams gezin met 2 kinderen (bijna 4 en bijna 7). Totnogtoe hebben we fietsvakanties gehad met aanhangfiets en fietskar. Onze jongste wil hoe langer hoe meer meefietsen, dan wisselen ze even en gaat de oudste in de fietskar, maar dat wordt wel erg zwaar.
Daarom denken we eraan om ze elk op een aanhangfiets mee te laten fietsen, maar ook de fietskar mee te nemen - in geval van - en voor de extra opbergruimte.
Heeft er iemand ervaring met aanhangfiets + fietskar ? Zo ja, welk model aanhangfiets (we hebben zelf een fietskar van Chariot). Zo nee, wat is het alternatief ?
Alvast bedankt.