Welcome, Guest

TOPIC: Beginner!!!

Aw: Beginner!!! 02 Mei 2007 08:21 #1437

• Marieke
Hoi Corine,

Wij willen dit jaar inderdaad ook vanuit huis een paar dagen gaan fietsen (zuiden van Noord-Brabant).
We moeten alleen nog kijken of we daar tijd voor kunnen vinden, want we gaan vrij onverwachts verhuizen, net midden in de zomer. Maar misschien in september na de verhuizing nog een paar daagjes?

Verder willen we volgend jaar naar mijn ouders in Duitsland gaan fietsen. Die wonen een klein stukje boven de Bodensee, dus dat is een flink stuk.

We hebben net een nieuwe fietskar gekocht, omdat de vorige niet goed waterdicht was, en we waren niet tevreden over de koppeling. Die andere is nog geen drie maanden oud, zit zelfs nog garantie op. Dus misschien dat we die nog terug kunnen brengen of zo.

We zijn nu wel bijna iedere dag wat kortere stukjes aan het fietsen als training. Ik moet het echt heel langzaam opbouwen, dus dat kost wel tijd.

Een tent, matjes en slaapzakken hebben we al, alleen voor ons zoontje (16 maanden) moeten ook wij nog een slaapzak vinden. Normaal slaapt hij in een trappelzak maar ik weet niet of dat te koud is....?

Groetjes, Marieke
The administrator has disabled public write access.

Aw: Beginner!!! 30 Apr 2007 11:20 #1436

• roco
Hoi Marieke,

Wij willen beginnen met een lang weekend en dan onze woonplaats (in Noord-Limburg) als start- en eindpunt nemen.

Door deze site wijs geworden zullen het ongeveer afstanden van 40 km gaan worden. Onze zoon (net 2) vindt het geweldig in de fietskar en kan er ook goed in slapen maar als we stil staan wil hij kunnen rennen. Dus passen we de route zo aan dat we de lunch hebben ergens bij een speeltuin of zo.

Op zich valt het voor ons mee wat we nu moeten investeren. Onze fietsen zijn geschikt om hier zo in Nederland te beginnen (ik 7 versnellingen, hij 21). Een fietskar hebben we ook maar de koppeling begint wat slechter te worden maar we gebruiken dat ding bijna dagelijks omdat we 5 km van het dorp wonen.

Tent kunnen we lenen en matjes/slaapzakken ook. We zullen alleen een slaapzak voor de kleine kopen. Fietstassen moeten we wel kopen en op mijn fiets moeten nog steunen gemaakt worden om ze aan te hangen. Daarnaast hebben we een bagagekar op ons verlanglijstje maar ik denk dat dat voor een lang weekend nog niet helemaal nodig is.

Bij mijn man op het werk hebben ze trouwens zo'n fietsregeling. Daar is nu het een en ander aan veranderd en je kunt ook waardebonnen sparen en dan hoef je niet perse een fiets te kopen maar kun je ook onderdelen kopen. Dus als het mogelijk is willen we daar de bagegekar mee sparen.

Waar willen jullie heen de eerste keer?

Groetjes Corine

PS Wel \"grappig\" dat we zo anders reageren op een geveerde voorvork qua lijf. Ik zit inderdaad ook wel zo recht mogelijk op mijn fiets.

Aw: Beginner!!! 25 Apr 2007 20:45 #1433

• Marieke
Hoi Corine,

Ik vind de geveerde voorvork juiste heel prettig. Ik heb hierdoor juist veel minder last van mijn lijf, omdat het de klappen wat meer opvangt en ik dat dus minder zelf hoef te doen. Ik zit wel behoorlijk rechtop, zo ver mogelijk, misschien dat dat nog verschil maakt?

Lastig he, om te kiezen tussen al die verschillende spullen die er zijn.

Inmiddels hebben we een tent gekocht. Niet stahoogte, maar wel redelijk hoog, 1.40 m. En maar een slaapcabine. Maar wel behoorlijk grote voortent. Hij was in ieder geval niet zo duur, dus als het niet bevalt kunnen we altijd nog een andere kopen.

Nu zijn we weer aan het kijken naar een andere fietskar, aangezien de kar die we nu hebben niet goed waterdicht is en al problemen heeft met de koppeling.

Ze hebben er bij de fietsenhandel waar we onze fietsen ook gehaald hebben een staan, maar ik weet dus niet of dat wel een goede is. Nog maar even wat verder zoeken naar info....

Hebben jullie al plannen voor welk stuk jullie willen gaan fietsen?

Groetjes, Marieke

Aw: Beginner!!! 25 Apr 2007 18:24 #1429

• roco
Hoi,

Leuk nog een beginner hier.

Je schreef dat je een vorm van reuma hebt. Ik heb zelf ook lichte reuma en daardoor veel last van mijn polsen en dan is een geveerde voorvork een ramp. Al fiets ik maar een klein stukje op de fiets van mijn man heb ik meteen een dag last van mijn polsen.

Wij hebben ook hetzelfde als jullie. Als we iets kopen moet het natuurlijk niet te duur zijn maar we willen ook weer niet heel erg bezuinigen dat het na 2 jaar alweer versleten is en je weer wat moet kopen want als je het dan optelt ben je alsnog duurder uit.

De tip van de laatste schrijver vind ik ook wel zinvol. Wij hebben inmiddels al 2 keer met de kleine gekampeerd en hij vindt het geweldig en nu dus het fietsen nog...

Groetjes Co

Nieuwe fietsen zijn binnen! 11 Apr 2007 07:14 #1383

• Marieke
Hoi allemaal,

Onze nieuwe fietsen zijn eindelijk binnen. Orbea Murua, maar dan met een tubus achterdrager, ook nog een lowrider erop gemonteerd, vlinderstuur en nog wat kleine aanpassingen.

We hebben dit weekend de eerste 100 km erop zitten en het fietst echt heel lekker. Het was de eerste dag wat wennen dat we meer voorover zitten dan op onze stadsfietsen, maar de dag erna vonden we dat eigenlijk al weer prettig. Dus dat wende snel. Verder is het zadel natuurlijk even wennen, maar ook de zadelpijn valt erg mee. Als het zadel niet bevalt na een maand of zo mogen we het trouwens gewoon ruilen.

Of het een goede keus is blijkt natuurlijk pas na een tijdje en heel wat meer kilometers fietsen, maar we zijn er nu in ieder geval heel tevreden mee.

Groetjes, Marieke

Aw: Beginner!!! 15 Mrt 2007 14:14 #1318

• Marieke
Hoi Loek,

Bedankt voor je reactie....

Ja, de achterdrager die er origineel op zit is niet heel sterk denk ik. We nemen er het pakket \"Holland options\" bij, met daar in o.a. een stevigere bagagedrager, ander verstelbaar stuur, slot etc.
En verder laten we er dus een lowrider opzetten, dat was geen probleem.

Tassen wordt ws Ortlieb. Wel duur vind ik, maar ik koop liever in een keer iets goed, dan dat ik het jaar erop weer iets moet kopen omdat het niet bevalt. Of heeft iemand anders een beter alternatief? Ik had van Ortlieb in ieder geval begrepen dat die echt waterdicht zijn. Dat vind ik wel belangrijk.

Het verste wat wij tot nu toe met fietskar gefietst hebben (hebben het ding net drie weken), is 42 km. Dat was op en neer naar mijn schoonouders. Niet echt ver, meer een trainingsritje aangezien wij allebei nog niet echt een denderende conditie hebben. Maar dat was heel goed gegaan met Thijs in de fietskar. Hij heeft een hele tijd liggen slapen, en verder wat gespeeld en naar buiten gekeken. We hebben inderdaad wat kussentjes in de kar gelegd, zodat hij wat comfortabeler zit en ook lekker kan slapen.

Jouw fietsschema klinkt inderdaad wel praktisch. Lekker tijd om ook nog samen te ontspannen, en toch een mooie afstand om af te leggen. En van wat ik op je website gelezen heb, heb jij er meer dan genoeg ervaring mee om te weten wat wel en niet werkt! Wat een avontuur zeg! Gaaf!

Groetjes, Marieke