Welcome, Guest

TOPIC: Fietskleding?

Aw: Fietskleding? 12 Apr 2007 20:30 #1397

• sandra
Onze jongste zoon heeft vorig jaar (toen was hij 4) ook een fietsbroekje gekregen. Cannondale heeft echt kleine maatjes! Veel fietsenwinkels en buitensportzaken hebben Cannondale-fietskleding in het assortiment. Agu heeft ook kleine maatjes, maar die vallen erg groot uit (een paar jaar geleden in ieder geval). Ook Gore Bike Wear heeft kleine maten, maar ik weet niet bij welke maat dat begint.

Sandra
The administrator has disabled public write access.

Aw: Fietskleding? 12 Apr 2007 20:24 #1395

• Josien
het is natuurlijk www.globetrotter.de!

Aw: Fietskleding? 12 Apr 2007 20:23 #1394

• Josien
hallo,
wij hebben twee jaar geleden ook lang gezocht naar fietsbroeken voor de kinderen (toen 4 en 6 jaar) in kleine maten. We hebben ze toen alleen bij de Zwerfkei in Woerden gevonden. Daar hebben ze verschillende maten en modellen. Neem wel je kind mee om te passen want sommige vallen groot. Durf je zonder passen aan dan kun je ook op www.globetroter.de kijken. Daar verkopen ze veel kinderoutdoorkleding en dus ook fietskleding.
Succes! Groetjes, Josien

Aw: Fietskleding? 12 Apr 2007 19:40 #1392

• Marjorie
Hier hetzelfde: geen regenbroek oid, dan maar natte benen en voeten. Wij fietsen meestal met onze teva's, hebben geen speciale fietsschoenen. Wel hebben we een fietsbroek. Die heb je ook als bermuda met daaronder een fietsonderbroek. Dan ziet het er niet zo uit als een fietsbroek, maar heb je er wel het comfort van.
Die fietsbroek is de eerste investering die ik heb gedaan in een eigen fietsvakantie uitrusting. Ik had behoorlijk last van zadelpijn zonder en dat is met zon broek echt heeeeeel veel minder. Echt de moeite waard!

En nu heb ik een vraag: wat doen jullie kinderen aan op een aanhangfiets? Ik keek in de winkel naar kleine fietsbroekjes en zag dat die er niet in maat 104/110 waren....toch lijkt het me voor mijn zoontje ook een stuk comfortabeler om zon broek te hebben.

Groeten,
Marjorie

Aw: Fietskleding? 11 Apr 2007 16:49 #1387

• Astrid
Hoi,
Ook wij dragen graag onze fietsbroeken met zeem.
Zelfs bij een wat kortere afstand is dit een stuk prettiger.
Wij hebben ook fietsshirtjes, maar dat is vooral omdat we behoorlijk zweten en deze het vocht beter opnemen en je uiteindelijk ook warmer blijft.
Ook onze kinderen hebben echte fietskleding, maar dat is meer ter stimulering en het is wel stoer als je in het buitenland herkend wordt als een Rabobank rijder.
Voor wat betreft schoenen kiezen wij altijd dichte schoenen (kunnen fietsschoenen zijn, maar ook wandelschoenen). Zeker voor de kinderen, maar ook voor ons zelf, omdat we slechte ervaringen hebben met van de trapper schieten en kapotte blote tenen.
Wat ons betreft de investering meer dan waard.
Een regenjack of ademend jack is voor ons voldoende. Geen regenbroeken. Wel voor de jongste, omdat die soms stil zit op de aanhangfiets en dan erg koude benen krijgt.
Groetjes,
Astrid

Aw: Fietskleding? 11 Apr 2007 12:16 #1386

• sandra
Hoi,

ook wij fietsen graag met een goede fietsbroek en met fietsschoenen. Als het warm is fietsen wij wel vaak vaak met onze teva-sandalen. Wel jammer dat daar geen klik-systeem onderzit, maar als het vrij vlak terrein is vind ik dat niet zo'n punt.
T-shirt etc. maakt ons eigenlijk niet uit, daar hebben wij niet iets speciaals voor. Hoewel... we hebben wel wat van die lekkere 'zweetshirtjes' die erg prettig zijn om onder een shirt of trui te dragen.
Regenbroek hebben wij vrijwel nooit aan, alleen als het regent én het koud is. Maar als de temperatuur het toelaat, laten wij onze benen en sandalen gewoon nat regenen. Goede ademende waterdichte jas is wel heel fijn.

Sandra