Welcome, Guest

TOPIC: slaapmatjes passen in een tent

Aw: slaapmatjes passen in een tent 22 Mei 2007 20:31 #1485

• Martin
Hoi Sandra,
je hebt gelijk, ik had het gewicht wat onderschat. Ik zal je onze ervaringen mailen, op bijgaande foto zie je hoe de Burley vlaggestok nog extra diensten bewijst: een luifel tegen de regen.

Groet, Martin.
Attachments:
The administrator has disabled public write access.

Aw: slaapmatjes passen in een tent 21 Mei 2007 20:18 #1481

• sandra
Martin schrijft:
s aan alle tenten-recensies hier op de site (kopje \"kamperen\"), alhoewel ik daarin nog altijd de Vaudé Opera mis! (geweldige 4-p tent van minder dan 7 kg).

Hoi Martin,
De Vaudé Opera staat wel gewoon in het overzicht. Heb je zelf ervraing met deze tent? Mail dan vooral je ervaringen, dan nemen we die ook op!
De tent is trouwens (inmiddels?) ruim 8 kilo.

Sandra

Aw: slaapmatjes passen in een tent 11 Mei 2007 18:22 #1468

• Marjorie
Hoi!
Ik heb even onze tent opgezocht (intrepid van wechsel, carl Denig) en die is 2,25m breed (als ik het zo snel goed onthouden heb, maar het is zoiets). dus onze matjes zijn 50cm breed, want het past inderdaad. Ik denk dat ze bij die tenten van zulke brede (of smalle) matjes uit gaan bij het berekenen van hoeveel personen er in de tent kunnen slapen.
Succes met het vinden van een oplossing!

Groeten,
Marjorie

Aw: slaapmatjes passen in een tent 11 Mei 2007 17:44 #1467

• Martin
Tja, intrigerend dat een 5e persoon het met slechts 30 cm moet doen. Misschien gaat men ervan uit dat er geen 1-op-1 verhouding is tussen matjes en personen, omdat je de matjes aan elkaar zou maken? Ik moet er qua comfort niet aan denken, maar ok. Wat zegt de winkelier?

Is het niet een overweging om 2 kleinere tenten aan te schaffen? Biedt (ook in de toekomst) meer flexibiliteit danwel privacy.

Daarnaast heb ik van onze tentenzoektocht van een paar jaar geleden overgehouden dat Coleman-spullen ZWAAR zijn. Misschien heb je iets aan alle tenten-recensies hier op de site (kopje \"kamperen\"), alhoewel ik daarin nog altijd de Vaudé Opera mis! (geweldige 4-p tent van minder dan 7 kg).

Groetjes, Martin.

slaapmatjes passen in een tent 11 Mei 2007 15:08 #1465

• Yolanda
Hoi, wij zijn op zoek naar een nieuwe tent. De huidige (versleten) tent heeft 2 aparte cabines die elk 1.40 breed zijn, waar netjes 2 matjes van 70cm breed in passen.
We hebben 3 kids waarvan de jongste net 2 is en twijfelen tussen een 4 persoons of 5 persoonstent (gewicht versus ruimte!). We denken nu in ieder geval aan een tent met 1 slaapcabine, omdat die meer leefruimte lijken te hebben.

Bij de tenten met 1 slaapcabine kom ik echter afmetingen tegen van 2.40 breedte voor 4 personen, of 2.70 voor 5 personen (de coleman trailblazer 4 en 5, zie afbeeldingen).

Hoe kunnen in zo'n tent nou alle benodigde slaapmatjes passen? In de 2.40 zouden nog 4 matjes van 60cm kunnen (moet ik wel nieuwe matjes kopen). Mijn matjes van 70cm kunnen er maar 3 keer in... In die van 2.70, waar dus 5 personen in zouden moeten kunnen, passen niet eens 5 matjes van 60cm! En ook niet eens 4 matjes van 70cm!

Wie snapt hier iets van?

Groetjes, Yolanda

<br /><br />Bericht gewijzigd door: Yolanda, op: 2007/05/11 17:14
Attachments: