Welcome, Guest

TOPIC: aanhangfiets klaarmaken voor fietsvakantie

Aw: aanhangfiets klaarmaken voor fietsvakantie 21 Mei 2007 12:02 #1478

• Josien
Hoi, op onze ADD+BIKE zit een dubbele standaard. Zo blijft-ie zonder voorfiets keurig staan. Je kunt 'm ook uitklappen als de fiets vast zit, dan is-ie wel iets stabieler als een aanhangfiets zonder standaard maar het blijft wat wiebelig. Een leunmuurtje werkt beter.
Groetjes, Josien
The administrator has disabled public write access.

Aw: aanhangfiets klaarmaken voor fietsvakantie 18 Mei 2007 14:33 #1476

• Marjorie
We gaan er toch maar een kettingkast oid op zetten: de broekspijp van onze zoon zat vanochtend al binnen een paar onder meter tussen het tandwiel en de ketting.
We hebben nu ook een km teller en een bidonhouder met bidon op de fiets gezet, wat hij echt superstoer vindt. De bidon gaat niet makkelijk uit de houder, dus ik denk dat ik voorlopig nog niet bang hoef te zijn voor een spuitend kind achterop;)
Hebben jullie er ook een slot en een standaard op gemaakt, zodat hij alleen kan blijven staan? In de schuur steunt de fiets nu op zijn achterwiel en de beschermende ring om het grote tandwiel bij de trappers. Het lijkt me dat het tandwiel en de ketting zo behoorlijk smerig worden, vooral als hij op vakantie soms afgekoppeld moet worden. De standaard van mijn eigen fiets trekt het maar net om mijn fiets en de aanhangfiets samen staande te houden. En dat is dus zonder bagage...Hoe doen jullie dat?

Groetjes,
Marjorie

Aw: aanhangfiets klaarmaken voor fietsvakantie 14 Mei 2007 17:37 #1473

• roco
Hallo,

Wij zijn nog lang niet in de fase van een aanhangfiets maar de tips zal ik zeker onthouden. Ik zie die van ons al spuitend met zijn bidon zitten...

Groetjes Corine

Aw: aanhangfiets klaarmaken voor fietsvakantie 13 Mei 2007 16:49 #1472

• sandra
Hier: een kilometerteller en een bidon (en drinken mag alleen maar als we stil staan).

Sandra

Aw: aanhangfiets klaarmaken voor fietsvakantie 12 Mei 2007 21:14 #1471

• Marjorie
Ja, dat is een goeie...ik denk dat het inderdaad superleuk is om met zon fles te gaan spuiten. Had ik nog niet aan gedacht!

Groeten,
Marjorie

Aw: aanhangfiets klaarmaken voor fietsvakantie 12 Mei 2007 19:46 #1470

• Josien
Belangrijk item:
Een klein stuurtasje waar een rolletje druivensuikers in past! Op de een of andere manier geven druivensuikers uit je eigen stuurtasje stukken meer energie dan die uit het stuurtasje van papa of mama....
Groetjes, Josien
Oja, wij hebben juist geen bidon op de aanhang zodat ons fietsertje geconcentreerd blijft. Ik denk dat onze zoon er namelijk heerlijk mee gaat spelen. Even kijken hoever hij kan spuiten! We stoppen als er iemand dorst heeft. Over dat slangetje heb ik ook weleens nagedacht, ook voor op de fiets van de oudste. Maar dan nog moet hij even met 1 hand fietsen en met een fiets met bepakking vind ik dat niet zo fijn. Dus regelmatig een drinkpauze.