Welcome, Guest

TOPIC: test kinderkarren

Aw: test kinderkarren 08 Nov 2007 21:33 #1618

• sammyvdc
Hallo,

Ik zou ook graag zo'n vergelijkende test lezen.

De Chariot karren lijken me erg goed. Ik twijfel tussen zowat alle modellen... De bedoeling is om de kar dagelijks, maar ook op fietsvakantie te gebruiken.

Op de Duitse site las ik dat de \"sportmodellen\" lek zijn??? Er staat dat je je kinderen extra dik moet kleden omdat de onderkant van stof gemaakt is. Dit lijkt me erg gek?

\"Bei den Sportmodellen dient der
Tuchboden gleichzeitig als Sitz. Bei
anhaltendem Regenwetter kann Spritzwasser
durch den Stoff dringen.
Bitte kleiden Sie Ihr Kind entsprechend,
oder legen Sie eine extra Unterlage
auf den Sitz.\"

De zwaardere modellen, de Captain Xl, bijvoorbeeld lijkt me dan moeilijker om mee rond te rijden als buggy. Of lijkt dit alleen maar zo?

Iemand ervaring?

Cheers,
Sammy
Brussel<br /><br />Bericht gewijzigd door: sammyvdc, op: 2007/11/08 22:34
The administrator has disabled public write access.

Aw: test kinderkarren 01 Okt 2007 16:03 #1587

• sandra
Hallo,

Voor zover ik weet is er geen actuele test. Een compleet overzicht zal er ook niet zijn, want het zijn er zijn erg veel karren op de markt. Van kinderfietsen en aanhangfietsen hebben we hier op de website een overzicht gemaakt, maar van fietskarren om die reden niet.
Een merk als Chariot maakt al tien (!) verschillende karren, en dan zijn er nog veel meer merken. Daarnaast hebben bedrijven als de Hema etc. tegenwoordig ook allemaal hun 'eigen' fietskar.

Oude testen zijn niet meer veel waard; veel modellen vernieuwen regelmatig.

Mocht je ergens actuele testgegevens vinden, dan houden we ons van harte aanbevolen om er ook hier op de site iets mee te doen!

Groeten,
Sandra

test kinderkarren 01 Okt 2007 12:57 #1586

• Gwen
Hallo,

Heeft er iemand info waar een overzicht / test van kinderkarren te vinden is? Het mafg zowel op internet als in een tijdschrift zijn. Ik vond dat van de Nederlandse Fietsersbond, maar is al wat ouder (2003) en in tijdschrift Kreo van Vakantiegenoegens, maar dit dateert zelfs al van 2002.

Alvast bedankt,
Gwendolyn