Welcome, Guest

TOPIC: Aanhangfiets in vliegtuig

Aw: Aanhangfiets in vliegtuig 01 Jan 2008 23:20 #1701

• mjmul
Hallo Ingrid,

Wij hebben in 2005 en 2007 met de Hase Trets in Indonesië (Bali, Lombok en Sumbawa) gefietst. In 2006 zijn we in Spanje (Sierra de la Demanda) geweest. Het is een hele goede aanhangfiets, of je er nu in Europa of buiten Europa (Tropen) mee fietst. Voor het vervoer hebben we de fiets steeds deels gedemonteerd. Het gaat niet heel makkelijk, maar het is te doen. De 1e keer Indonesië heb ik de spatborden, de zitting en 1 wiel verwijderd. Het aandrijfwiel heb ik toen laten zitten, omdat het nogal vast zat. We hebben dat allemaal in een grote kartonnen doos gestopt. Was geen probleem, maar wel een onhandig groot pakket. Voor de fietsbus naar Spanje moesten beide wielen er af. Ik heb het aandrijfwiel toen samen met de fietsleverancier verwijderd. Voor onze 2e fietsreis naar Indonesië, afgelopen jaar, heb ik spatborden, zitting en wielen verwijderd. Ik heb het frame met wat er nog aan zat in karton verpakt en in zo'n nylon vliegtuigtas (flightbag) gestopt. De wielen en de zitting heb ik in de fietsdozen van onze fietsen gestopt. Mijn grootste angst was steeds of ik de bouten wel allemaal bij elkaar had. Het is allemaal goed verlopen en we hebben fantastisch gefietst.
Ik heb een paar tips:
-Bij ons zijn bij een hobbel in de weg de 2 bouten waar het zitje op bevestigd zit gebroken. Je kunt dan niet meer verder fietsen. Ik hoorde ook nog van iemand anders die dezelfde ervaring had. Het is verstandig om 2 reservebouten mee te nemen, want het is blijkbaar een kwetsbaar onderdeel.
-Ik heb 2 kunststofplaatjes tussen spatbord en zitting geplaatst en daarop 2 bidonhouders/zakken gemonteerd. Ze doen dienst als armsteun en watervoorziening: er is plaats voor 2 bidons.
-Ik heb clips en riempjes op de trappers gezet. Mocht je kind even in slaap vallen, dan blijven de voeten aan de trapper zitten.
-Op mijn achterspatbord zit een grote spatlap.
Onze dochter heeft aangegeven dat ze dit jaar zelf wil gaan fietsen. Ze is nu 8 jaar en in de zomer al bijna 9. We hebben 3 jaar zeer goede ervaringen met de Hase Trets en gaan nu naar een volgende fase, de kindervakantiefiets. We hopen dat ze het leuk vindt om zelf te fietsen. Jullie veel plezier in Sri Lanka. Laat het me maar weten als je nog vragen hebt.

Groet, Martin Muller<br /><br />Bericht gewijzigd door: mjmul, op: 2008/01/02 00:32
The administrator has disabled public write access.

Aanhangfiets in vliegtuig 21 Nov 2007 12:28 #1624

• reichbus
Wij willen met een Hase Trets een fietsvakantie boeken naar Sri Lanka.
We zijn benieuwd naar ervaringen hiermee in de tropen. Ook willen we graag weten hoe de ervaringen met de trets waren met het vervoer in vliegtuigen (bv. hoe ingepakt, moeilijk/makkelijk vervoer).

Alvast bedankt.

Ingrid
The administrator has disabled public write access.