Welcome, Guest

TOPIC: De kinderfiets voor vakantie

De kinderfiets voor vakantie 21 Dec 2007 15:06 #1666

• Willem Jongman
Zoals sommigen van jullie wel weten schrijf ik hier af en toe wat over kinder vakantiefietsen op de Nederlandse markt, en dat wil ik weer eens gaan bijwerken. Dat is niet simpel, want er is niet veel meer te koop. Nu heb ik een vraag voor de ervarenen onder jullie: wat voor derailleurschakelaars vinden jullie kinderen het prettigst? Die van mij hebben steeds Gripshift draaischakelaars gehad, en mij lijkt dat ook makkelijker voor ze dan triggershifters. Heb ik gelijk?
In de tweede plaats wil ik zeggen dat ik me aanbevolen houd voor suggesties over geschikte kinderfietsen. Onder de enigszins serieuze fietsen met 24 inch wielen zijn er bij mijn weten geen meer met derailleurversnellingen. Het is allemaal 3 vers. naafversnelling wat de klok slaat, en daar kom je geen berg mee op. Een maatje groter in 26 inch zijn er wel kleine mtb's van redelijke kwaliteit met heel wat derailleurversnellingen, maar die hebben allemaal cranks van minstens 170 mm, en dat is toch echt te lang voor kinderen van 9-12 jaar. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Wim<br /><br />Bericht gewijzigd door: Willem Jongman, op: 2007/12/21 23:16
The administrator has disabled public write access.