Welcome, Guest

TOPIC: Tent voor vier personen

Aw: Tent voor vier personen 31 Dec 2005 09:00 #184

• Marijn
Wij hebben een tent van Perry, de blueberry mountain, met 2 kinderbinnententjes in de punten van de tunnel. Totaal gewicht ongeveer 4,5 kg en niet duur, en waterdicht. Voordeel: de kinderen hebben allebei een eigen binnentent en slapen daardoor beter en langer!
Officieel is ie trouwens met maar 1 binnentent voor de kinderen (en een binnentent voor volwassenen). Misschien een idee om voor de prijzen eens bij Perry binnen te lopen?? Wij (gezin met 2 kinderen) hebben tot nu toe (2 kampeerjaren) nog geen problemen gehad met deze tent!

Succes ermee, Marijn
The administrator has disabled public write access.

Aw: Tent voor vier personen 31 Dec 2005 09:00 #183

• Willem Jongman
Hilleberg tenten zijn in Nederland bij alle Bever winkels te koop. Voor verdere informatie over Hilleberg: www.hilleberg.se Voor verdere informatie over Bever winkels: www.bever.nl
Veel succes,
Wim

Aw: Tent voor vier personen 31 Dec 2005 08:59 #182

• Dirk
Ja, wij kochten aan de fabriek 3 jaar geleden de Birdland Multinova. Na het kampeersezoen, met fikse korting. Wij kamperen er ieder jaar mee, 2 volw. en 2 kind. ( 2 en 4 jaar ) bevalt echt prima. Vragen ? stuur een mailtje

Dirk

Aw: Tent voor vier personen 31 Dec 2005 08:59 #181

• Stijn
Grappig genoeg hebben wij ook net een Hilleberg Keron 4 gekocht om met onze 2 kinderen te gaan fietskamperen. In plaats van een GT versie (met een extra stok voor extra luifelruimte maar toch wel een kleine kilo extra gewicht) hebben wij geopteerd voor de luifel UL 10 (nieuw voor dit jaar geloof ik) van Hilleberg (gewicht 0,6kg en 3m op 3,5m dus meer afdak voor minder gewicht en minder geld 119 Euro nl)
De Nallo 4 GT van Hilleberg is weliswaar een stuk lichter en goedkoper, maar vergeet niet dat zowel grondzeil als buitenstofmateriaal een stuk minder sterk zijn. Bovendien is de binnentent weliswaar identiek qua oppervlakte maar loopt de achterkant en de zijkanten van de tent een stuk schuiner af, wat een merkelijk verschil geeft in binnenruimte!
Ik heb nu 4 jaar gewerkt in een buitensportspeciaalzaak, 4 jaar op rij aan een tentenshow meegewerkt waar 250 tenten opgezet werden, en ik moet toegeven dat Hilleberg tenten in hun soort hun gelijke niet vinden! Hilleberg maakt enkel tenten en tentaccessoires, en dat merk je in opzetgemak en details. Bovendien is hun tentdoek outstanding tov de concurrentie!
MAAR....ze kennen jammer genoeg hun prijzen!

Hellsport is een ander scandinavisch merk dat ook wat 4-persoons trekkerstentjes in het assortiment heeft. Qua ruimte eerder te vergelijken met de Nallo4GT van Hilleberg, maar met een hoger gewicht, en niet dezelfde kwaliteit in materiaal.

In Antwerpen kan je Hilleberg vinden in K2 (Kampeerder 2 Frankrijklei 109 2000 Antwerpen www.kampeerder.be), in Nederland is onder andere Bever Zwerfsport verdeler voor Hilleberg anders kijken op www.hilleberg.se voor meer info.

Aw: Tent voor vier personen 31 Dec 2005 08:58 #180

• Bettina
Ook wij zoeken ons suf naar een geschikte lichtgewicht tent... Enig idee waar de door jou geadviseerde Hilleberg tent te koop is?
We hebben al heel wat adresjes afgebeld..

Bettina

Aw: Tent voor vier personen 31 Dec 2005 08:58 #179

• Benno
Hallo,

Vorig jaar hebben wij gekozen voor de Division Dome van Vaude, een grote koepel met stahoogte en een vrij ruime voortent (beiden een groot voordeel bij slecht weer), en een binnentent die uit twee ruimtes bestaat. Door het tussenwandje weg te ritsen heb je ??n grote ruimte. De tent weegt iets meer dan 8 kg en kostte in de buurt van de 600 euro. We hebben hem trouwens in Duitsland gekocht, voor ons dichtbij, want dat scheelde nog zo'n 80 euro.
Afgelopen zomer zijn we ermee naar Denemarken en zweden geweest met ons 1-jarig zoontje en hij is uitstekend bevallen. In Denemarken een paar keer flink regen gehaden dan is de grote ruimte echt fijn. Toen we aan het uitkijken waren naar een nieuwe tent ging ik zelf vooral voor zo klein en licht mogelijk, maarja, mijn vrouw drong nogal aan op deze twee eigenschappen. Maar achteraf moet ik haar groot gelijk geven.
Komende zomer hopen we te proberen hoe het gaat met 4 personen.

Groetjes,

Benno