Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Moederfiets, recreatie-,stad- of andere fiets?

Aw: Moederfiets, recreatie-,stad- of andere fiets? 23 Mrt 2008 19:27 #1832

• Zonnetje
Josien, martin, Annette, Bedankt voor jullie reacties weer.
Alles afgewogen, super al die fietsen maar doe mij toch maar een doodnormale fiets waar een grote fietstas op kan, een buggydrager, een goede standaard zodat je fiets niet omvalt als ik mijn kind erin zet/uithaal. Er moet dus goed een voorzitje op kunnen en een achterzitje. En dan moet het ook nog lekker fietsen zonder gezwabber. Lekker een paar uurtjes kunnen fietsen met pauzes tussendoor, zonder dat je na afloop al te erg in de kreukels ligt. Hoofdzakelijk gebruik zal in de stad zijn maar een lekker stukje fietsen met mooi weer (paar uurtjes) moet ook kunnen.
(iets er aanhangen kan altijd nog).

Wat zijn aanraders?
Zelf overweeg ik nu de personal bike delivery van Batavus. Stabiele fiets met tweepootstandaard en parkeervergrendeling op het stuur.Makkelijk op en afstappen. Bagagerekje voor....kan daar een zitje op is alleen de vraag, dat moet ik nog even uitzoeken.Maar er kan in elk geval een fietstas /buddydrager op als t goed is.Met 3 versnellingen met rollerbrakes of terugtraprem. Fiets voor dagelijks gebruik, echt voor in de stad en je schijnt er ook prima een paar uurtjes op te kunnen fietsen.<br /><br />Bericht gewijzigd door: Zonnetje, op: 2008/03/24 13:43
The administrator has disabled public write access.

Aw: Moederfiets, recreatie-,stad- of andere fiets? 29 Feb 2008 18:21 #1813

• ACoomans
Ik sluit me helemaal aan bij Josien.

Wat ook wel leuk is, is een cargobike. Slechts de weerstand van 2 wielen. Beetje wennen met sturen, maar je rijd er zo op weg. Ik heb er echter nooit met een kindje mee gefietst. Je hebt ook een type waarbij je het bakje kunt vervangen door een zadel zodat je een soort ouder-kind tandem krijgt.

Je moet als je tijd hebt eens naar Boxtel gaan, daar hebben ze op de kleine aarde een bike-experience.
Kan je allerlei fietsen op een testparkoers met of zonder kinderen uitproberen. o.a. bakfietsen, cargobikes, moederfietsen, fietskarren en aanhangfietsen.
Echt een aanrader! Open vanaf 1 april.

groetjes Annette

Aw: Moederfiets, recreatie-,stad- of andere fiets? 21 Feb 2008 21:54 #1808

• Martin
Wij hebben ooit de fietskar gekocht tbv de eerste fietsvakanties. We dachten de fietskar de rest van het jaar opgevouwen in de schuur neer te zetten, maar (dank zij onze ruime hal en kleine schuur...) het dagelijks gebruik bleek super handig. Bij ons is het geen doen meer om met de auto de stad in in te willen, te druk en duur. De fietskar is super! en in de bewaakte fietsenstalling krijg ik als het moet een buggy mee voor in het winkelcentrum, want daar voel ik me met fietskar toch wat volumineus:unsure:
net als anderen hierboven een Burley d'light, een prachtkar en goedkoper dan de Dolphin bv.

Zowel in de stad als op vakantie heb ik nog nooit een verkeerssituatie meegemaakt waarin de kar me onveiliger voorkwam dan een ander vervoermiddel. (wel je kind goed vastmaken natuurlijk).

Groet, Martin.

Aw: Moederfiets, recreatie-,stad- of andere fiets? 21 Feb 2008 20:31 #1807

• Josien
Grappig ding, de Feetz. Maar of het echt handig is? Je kind zit bij wind en regen niet bepaald beschut. Ik ben ook heel benieuwd hoe het fietst, het ziet er hip uit maar is jou iets bekend over de kwaliteit?
Ik heb me met fietskar met vlag nooit onveilig gevoeld in het verkeer. Een kar is inderdaad laag maar daardoor ook stabiel.
Groetjes, Josien.

Aw: Moederfiets, recreatie-,stad- of andere fiets? 21 Feb 2008 08:07 #1806

• Zonnetje
Hallo Annette en Josien,

Een fietskar zou ik erg aan moeten wennen, vind het een beetje eng: je kind(eren) zitten zo laag. Ze rijden hier zo associaal (waar niet?).En de veiligheid van mijn kind staat voorop. Het zal idd lichter fietsen dan een bakfiets.Zelf kom ik dan toch weer terug op de 'feetz' www.feetz.nl/ als ik terug kijk naar de 'bak' - en fiets'karren'. Dan zit je kind hoog, duidelijk zichtbaar en je kan niet om vallen. Wat idd met een gewone fiets wel kan. Het zal ook lichter fietsen dan een 'bak'fiets.
Weer wat te overdenken.Zal nog eens verder informeren.

Suggesties blijven welkom:)<br /><br />Bericht gewijzigd door: Zonnetje, op: 2008/02/21 09:07

Aw: Moederfiets, recreatie-,stad- of andere fiets? 20 Feb 2008 21:32 #1805

• Josien
Hoi,
wij zweren ook bij een fietskar voor deze leeftijd. Nu zijn onze kinderen de kar ontgroeid maar we hebben 'm echt helemaal opgereden (met dank aan de muis in de schuur die het doek ook erg lekker vond...)
Wij hebben onze oudste vanaf 4 weken in de maxi- cosi in de kar vervoerd, een Burley d'lite. Toen waren er nog bijna geen andere karren, nu is de keus veel ruimer (kijk maar bij het overzicht). Maar ook nu zouden wij deze kar weer kopen. Rijdt perfect, lekker licht, is opvouwbaar. Toen nr. 2 kwam hebben we de babyschaal van Weber gekocht en konden de broers er samen in. Met alle boodschappen, ideaal. Vooral bij slecht weer, er is niet altijd een Zonnetje....(en wij hebben geen auto). Een stevige fiets is voldoende voor jou. En een voorstoeltje kan altijd voor korte ritjes want je moet natuurlijk wel af en toe zo fietsen om lammetjes te kijken en z'n haartjes in de wind onder je kin te voelen kriebelen.
Fiets- ze!
Groetjes, Josien
  • Page:
  • 1
  • 2