Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: 2 kinderen (5&3,5) mee op fiets (dagl. vervoer)

Aw: 2 kinderen (5&3,5) mee op fiets (dagl. vervoer) 18 Jun 2008 12:49 #2016

• Anja
En mocht je voor de duozitter kiezen en toch ook boodschappen mee willen nemen, dan is een bagagedrager met fietstassen voorop misschien een optie. Bij de betere fietsenzaak is dat wel te bestellen.
Ik heb dat zelf gedaan omdat ik met kind en buggy achterop al bijna achteroverkantelde en toch ook met de fiets boodschappen wilde doen.
Hang alleen niet de allegrootste fietstassen aan die bagagedrager voor. Heb ik wel gedaan en dat fietst toch niet echt heel comfortabel. Maar ach, krijg je wel weer spierballen van het stuur rechthouden ;-)
Anja
The administrator has disabled public write access.

Aw: 2 kinderen (5&3,5) mee op fiets (dagl. vervoe 27 Mei 2008 17:22 #1998

• armimema
Ideale oplossing: de U-plus-2! (ga maar even googelen, en anders vraag je maar om foto's)
Wij fietsen er nu zo'n 2 maand mee, en we zouden hem niet meer kunnen missen.
Onze kinderen zijn bijna 3,5 en bijna 5, en ze vinden het schitterend. De aanhangfiets kan gewoon op school blijven staan, zodat mama brengen en papa ophalen ook geen problem is. En ruimte genoeg voor wat boodschappen achterop.
Ook de bibike beviel goed, maar die gebruiken we niet meer sinds we de U-plus-2 hebben (hij is dus te koop :-) )
Enige nadeel van de U-plus-2: ze zijn nogal moeilijk te vinden...

Succes, Mireille

Aw: 2 kinderen (5&3,5) mee op fiets (dagl. vervoe 23 Mrt 2008 16:08 #1831

• Marjorie
Ik heb wel met de gedachte gespeeld. Maar mijn man brengt de kinderen, en ik haal ze. Dat zou dus voor 1 persoon een oplossing zijn, maar niet voor ons allebei. Ik heb ondertussen inderdaad een slot gekocht, zodat we de fiets van onze zoon ergens aan vast kunnen maken. Ik hoop maar dat ie niet gebruikt gaat worden om op te klimmen...
Maar waar ik wel iets meer van zou willen weten is zon zadeltje op de stang. We hoeven maar een klein stukje te fietsen naar school, en dan zou zoiets nog wel een oplossing kunnen zijn. Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Kan het ook op aluminium frames? En waar koop je zoiets? (ik zag wel voor mannen de sparta,de papazone, erg grappig om te zien, maar dat is kant en klaar).

Groeten,
Marjorie

Aw: 2 kinderen (5&3,5) mee op fiets (dagl. vervoe 21 Mrt 2008 21:36 #1829

• Josien
....en de laatste oplossing is aanhangfiets met stoeltje (Add+bike bv.) maar dan moet jij wel naar je werk met een lange fiets.

Aw: 2 kinderen (5&3,5) mee op fiets (dagl. vervoe 20 Mrt 2008 20:59 #1826

• babsdehaas
hallo,

naast tweelingmoeder ben ik leidster op de bso en wij nemen de fietsen van af school gewoon mee naar de bso, kinderen die van hun ouders niet alleen van school naar bso mogen fietsen nemen hun fiets aan de hand mee.

mijn kids zi nog maar twee maar als ze 4 zijn zal ik ze ook alle twee sne somswillen vervoeren en heb dus al wel wat rond gekeken. En ook de duozitter gezien, toevallig ook bij ons op school. Die moeder gaf ook aan dat het heel zwaar itwee achterop en je hebt veel kans dat je fiets naar achterkanteld. Nu zijn er ook andere optie's op de markt, en heb daarom zelf voor een moederfiets gekozen omdat je als vrouw tegenwoordig ook een zadeltje voor op je bus kan monteren. Dit lijkt mij een veiliger manier dan een duozitter.

en er bestaat tegenwoordig een aanhangfiets voor twee kinderen, we voor verschillende leeftijd.

babs

Aw: 2 kinderen (5&3,5) mee op fiets (dagl. vervoe 19 Mrt 2008 07:14 #1823

• sandra
Ik zou de oudste ook zelf laten fietsen!

Sandra
  • Page:
  • 1
  • 2