Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: 2 kinderen (5&3,5) mee op fiets (dagl. vervoer)

Aw: 2 kinderen (5&3,5) mee op fiets (dagl. vervoer) 18 Mrt 2008 20:18 #1822

• haitsmah
hoi,
ook ik heb kinderen van dezelfde leeftijd. mijn oudste zoontje van 5 fietst inderdaad ook zelf op een wat ouder fietsje, hoef je ook niet bang te zijn dat deze gejat wordt,of in de regen verloedert. mijn tweede zoontje fietste vanaf z'n 3e jaar ook op z'n eigen fietsje mee, maar goed dan moeten ze wel kunnen fietsen.
dit gaat overigens prima, al fietsen de kinderen wel stukken over de stoep voor de veiligheid.
succes.
The administrator has disabled public write access.

Aw: 2 kinderen (5&3,5) mee op fiets (dagl. vervoer) 18 Mrt 2008 15:31 #1821

• reichbus
Hoi,

Mijn kinderen zijn in dezelfde leeftijd als die van jou. Wij moeten van huis naar school ongeveer 7 min. fietsen. De bso is iets verder weg.
Wij zagen hetzelfde probleem ook aankomen en hebben daarom onze dochter gestimuleerd om zonder zijwieltjes te gaan fietsen. Sinds een half jaar fietst ze zonder zijwieltjes op haar 16inch fietsje. Als beloning hiervoor kreeg ze een fietstas.

Onze gang naar school is als volgt: mijn jongste zit nu bij papa of mama achterop en de oudste fietst dan op haar eigen fiets. Deze fiets gaat op school onder afdak op slot. Zij loopt met fiets uit school naar bso (wordt opgehaald) en daar zet ze de fiets weer op slot. Ik haal haar daar dan op en samen fietsen we naar huis.
Een duozitter ben ik omwille van de veiligheid niet kapot van. In ons geval zou dat denk ik ook gedonder van komen.

Groeten,

Ingrid B.

2 kinderen (5&3,5) mee op fiets (dagl. vervoer) 18 Mrt 2008 14:27 #1819

• Marjorie
Hallo allemaal!
Het is zover, onze jongste is uit het voorstoeltje gegroeid. En met zijn 3,5 jaar heeft hij het nog best een tijdje uitgehouden. Maar nu!
Om de kinderen smorgens naar school/creche te brengen en savonds weer op te halen ben ik eigenlijk op zoek naar een andere oplossing.
Ik heb er zelf wel een paar bedacht, maar misschien hebben jullie betere, want ik ben er nog niet helemaal gelukkig mee.

- een duozitter achterop. Daar kunnen de kinderen beiden zitten. Nadelen: ik neem aan dat je fiets dan enorm snel achterover kiept als je er zelf nog niet op zit en het kan niet gecombineerd worden met fietstassen. Tja, die heb ik echt nodig, anders moet ik wel erg vaak op en neer om de boodschappen mee te krijgen.
- de oudste fietst zelf. Kan, maar zijn fiets moet dan ergens bij school (er is een fietsenkelder, maar die gaat dicht voordat ik hem ophaal bij de naschoolse opvang ernaast) neerzetten. Ik hou er niet zo erg van als zon fietsje altijd in de regen buiten staat. Maar ik geef toe, het is geen heel erg stevig argument.
- het stuk dat ze allebei op de fiets zouden moeten zitten lopen we. Dit is aan het eind van de dag wel een optie, maar smorgens als we snel naar school moeten is dat een iets minder geliefde optie ;-)

Nu hoop ik dat jullie nog meer ideeen hebben!

Ik hoor het graag!

Groeten,
Marjorie
  • Page:
  • 1
  • 2