Welcome, Guest

TOPIC: Burley fietskar en een Rohloff naaf?

Aw: Burley fietskar en een Rohloff naaf? 17 Apr 2008 09:31 #1916

• dvrens
dank voor je antwoord! ik moest even weten of we niet meteen weer de hele nieuwe fiets met rohloffnaaf moesten gaan mollen om de kar bevestigd te krijgen. maar dat gaat dus simpel lukken.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Burley fietskar en een Rohloff naaf? 13 Apr 2008 13:36 #1895

• Bartacus
Goedemiddag,

Mijn naam is Bart en ik ben vanaf vanmorgen ook gebruiker van dit forum. We hebben zelf 2 kinderen (2 en bijna 6) en we zijn ook steeds op zoek naar middelen en mogelijkheden om met onze kids te fietsen en/of te kamperen.

Bijkomende factor is dat we dat ook proberen te doen met een atb-tandem.

We hebben hierdoor wat ervaring met zitjes, aanhagers en aanhangfietsen. Desalnietemin lopen wij ook nog steeds tegen problemen aan.

Voor wat betreft een Burley D-light en een fiets met een Rohloff naaf, daar kan ik wel wat over vertellen.

Ik heb 2 jaar met deze combi rondgereden. De naaf zat in een Cannondale mountainbike en in de Burley hebben onze kinderen gezeten. De C'dale en de naaf heb ik enige tijd geleden verkocht omdat ik er niet tevreden over was.

De combinatie zelf was perfect. Met het bereik van de naaf kom je nooit in problemen (ook niet in de bergen en de grotere krachtoverbrenging op het inwendige van de naaf is ook geen probleem (mits je de voorwaarden van de fabriek naleeft!)

De koppeling van de Burley op de naaf is ook geen probleem. Je hoeft alleen de snelspanner te vervangen door de Burley snelspanner en dat is alles.

Ik weet verder niet welke vragen je nog meer hebt. Laat het even weten, misschien kan ik er antwoord op geven....

Succes!

Bart

Aw: Burley fietskar en een Rohloff naaf? 21 Mrt 2008 17:26 #1828

• dvrens
hoi joris,

het gaat ons om de aanhechting van de fietskar burley de d'lite. typefoutje onzerzijds :ohmy: . die heeft een bevestiging tegenwoordig aan de achteras van de fiets.

weet je dat toevallig ook?

Aw: Burley fietskar en een Rohloff naaf? 21 Mrt 2008 16:44 #1827

• joriskok
Hallo Dirk en Linda,

Ja dat gaat passen, als jullie al een drager op de fiets hebben dan moet deze vervangen worden door een piccolo drager en dan kunnen jullie gewoon fietsen. De naaf heeft hier niets mee te maken.

Wellicht zou de de bevestiging van de piccolo iets moeten aanpassen voor de maten van je fiets.

Groet

Joris Kok

ps. piccolo is weer nieuw te leveren voor 365 euro

Burley fietskar en een Rohloff naaf? 20 Mrt 2008 18:43 #1825

• dvrens
Hoi,

Heeft iemand ervaring met een Burley aanhangfiets (waarbij het koppelstuk aan de fiets bevestigd wordt via de naaf van het achterwiel) en een Rohloff naaf? Gaat dit samen?

Alvast dank!

Dirk en Linda