Welcome, Guest

TOPIC: Weberkoppeling op Burley mogelijk?

Aw: Weberkoppeling op Burley mogelijk? 18 Mei 2008 13:28 #1975

• joop
Hallo,

Ben nieuw op dit forum, maar kijk geregeld op deze site..

Even reageren op dit onderwerp. Wij rijden ook al een tijdje met een trets rond, en heb bij aanschaf ook een 2e dissel gekocht voor een aanhanger.. Dit was niet meer nodig, maar heb de dissel nog wel (belangstelling?). Wel moet je nog wat knutselen om de koppeling passend te maken voor de burley.

mvg
Joop
The administrator has disabled public write access.

Aw: Weberkoppeling op Burley mogelijk? 17 Mei 2008 21:17 #1973

• femke
Toen ik een Burley Solo kocht kreeg ik de volgende mogelijkeheden voor een koppeling:

De Burley wordt geleverd inclusief 1 koppeling

Bij een Burley hebt u de keus uit 3 soorten Burley koppelingen.

1 De standaardkoppeling. Deze past op de meeste fietsen. Alleen fietsen met schijfremmen of rollerbrake's of sommige soorten trommelremmen , kunnen bij de montage problemen geven. Het is een 1 delige koppeling dus er zit geen vast gedeelte op de fiets. Behoudens de uitzonderingen kan de kar dan achter elke fiets worden vastgemaakt zonder de noodzaak van extra koppelingen.

2 De uitvalnaaf koppeling. Deze koppeling past op een fiets met uitvalnaven wanneer de standaard koppeling niet past. Er zijn 2 maten.Voor een binnenas tot 165 mm en voor een binnenas tot 185 mm. Bij deze 2 delige koppeling blijft 1 gedeelte vast op de fiets zitten en het is dan niet even mogelijk de kar achter een andere fiets te plaatsen wanneer op die fiets geen koppelstuk aanwezig is. Wanneer de kar achter twee fietsen moet kunnen moet u er een extra koppeling bij kopen.
( Wanneer u een hendeltje moet openklappen om het wiel er uit te kunnen halen, hebt u een uitvalnaaf )

3 De askoppeling. Deze koppeling past op een fiets met een versnellingnaaf wanneer de standaard koppeling niet past. De koppeling vervangt dan de bestaande asmoer op de fiets.Ook bij dit systeem is er een keus uit 2 maten.Voor een asdikte van 9.5 mm. en voor een asdikte van 10,5 mm. ( meestal de Japanse naven. ) Ook deze koppeling is 2 delig. Wanneer de kar achter twee fietsen moet kunnen moet u er een extra koppeling bij kopen.

Wanneer er bij het bestellen geen opgave van het type koppeling wordt gedaan, wordt in de regel de standaard koppeling meegeleverd.

Geen Weber zo te zien, maar wel tweedelige koppellingen die wellicht makkelijker werken. Zit je wel met het probleem van verschillende fietsen.

Femke

Aw: Weberkoppeling op Burley mogelijk? 17 Mei 2008 19:46 #1972

• Dennis de Vries
Een Weberkoppeling is een van de koppelingen die je kan gebruiken om je aanhanger aan je fiets vast te maken. Dit is het beste plaatje dat ik kon vinden:

Deze koppeling bevalt me beter dan de standaard koppeling van Burley, omdat ie veel makkelijker aan- en afkoppelt.

Dennis

Aw: Weberkoppeling op Burley mogelijk? 17 Mei 2008 19:31 #1971

• Marieke
Ben blond, ik weet het.....Maar wat is in hemelsnaam een Weberkoppeling?

Aw: Weberkoppeling op Burley mogelijk? 17 Mei 2008 15:13 #1968

• sandra
Hoi Dennis,

Ik sprak laatst mensen die op hun Burley-bagagekarretje een weberkoppeling hadden gezet, ik vermoed dat het op jullie d'lite ook moet kunnen. Maar zelf hebben we er geen ervaring mee, helaas. Lijkt mij wel erg handig inderdaad!

Sandra

Weberkoppeling op Burley mogelijk? 17 Mei 2008 14:16 #1967

• Dennis de Vries
Hallo,

We hebben recent een Hase Trets aanhangligfiets gekocht. Waanzinnig leuk en mede hierdoor heeft onze oudste dochter het weer leuk op fietsvakantie.

Mijn vraag gaat echter over de Weberkoppeling bij de Hase Trets. Deze bevalt zo goed dat ik die ook wel op de Burley zou willen hebben. Dat zou het mogelijk maken dat Astrid en ik af en toe kunnen wisselen van aanhanger. Bovendien maakt dat het aan- en afkoppelen van de Burley makkelijker bij het ophalen en wegbrengen naar de creche.

Heeft iemand enig idee of dit kan en hoe ik dat kan regelen?

Groeten,
Dennis