Welcome, Guest

TOPIC: Hase Trets

Aw: Hase Trets 06 Feb 2007 22:01 #1098

• marjorie
Wij hebben nu onze oudste zoon een keer op de hase trets gezet en hij is nog te klein. Hij is 104 cm dus ik ben bang dat hij voor de grote vakantie niet de vereiste 110cm zal redden. Jammer...het lijkt me ee geweldige aanhangfiets, ook om even uit te rusten als je gen zin meer hebt om te fietsen.
Ik denk dat wij het dus met een burley piccolo gaan proberen!
Wie weet als onze jongste de fietskar is ontgroeit, dat de oudste er dan op kan en de jongste de burley kan overnemen ;)
Groeten,
Marjorie
The administrator has disabled public write access.

Aw: Hase Trets 06 Feb 2007 19:40 #1095

• Johan
Inmiddels de Trets aangeschaft en de eerste ervaringen zijn erg gunstig. M'n zoon heeft het uitstekend naar z'n zin! De lichaamslengte, maar natuurlijk afhankelijk van de beenlengte, ligt inderdaad wel rond de 1,10 m.

Aw: Hase Trets 11 Aug 2006 02:39 #714

• marjorie
ik ben ook reuze benieuwd naar de reacties! Onze oudste is ook 3 (wordt in november 4) en de jongste 1 (nog een week en dan is ie 2). Wij zaten deze vakantie ook te bedenken of dat volgend jaar nog goed zou gaan, beiden in de fietskar. Echt ruim was het nu al niet, dus dat wordt nog krapper. Wij zaten ook te denken dat de hase trets misschien een oplossing is vor volgend jaar. Maar vaak zag ik dat kinderen vanaf 5 pas op een aanhangfiets mee gaan...en dat je minimaal 1m10 moet zijn voor de hase trets. Ik hoop dat onze oudste dat gaat halen voor volgende zomer!

Groeten,
Marjorie

Aw: Hase Trets 09 Aug 2006 17:20 #712

• Johan
Zijn er dit jaar nog nieuwe ervaringen bijgekomen met de Trets? Onze middelste zoon, 3 jaar, zit achterop de ligfiets. De jongste, 1 jaar, in de fietskar. De oudste fietst. Volgend jaar gaat de middelste zich vermoedelijk meer vervelen achterop en wellicht vormt een Trets dan een goeie optie. Dan houden we alleen nog de keus: de jongste dan achterop en kinderkar thuis of de jongste in de kinderkar en de bagagekar thuis.

Aw: Hase Trets 12 Mrt 2006 23:11 #439

• Jörgen
We hebben gisteren toch maar de Add+bike gekocht.
Julia is met haar 106cm toch een 10 cm te klein voor de hase trets. Op het verste putn zat er tussen haar voet en het pedaal nog 10 cm. En dat op de kleinste stand van de fiets.
En omdat we de combinatie bobike kinderzitje en aanhangfiets ook in het dagelijkse gebruik moeten kunnen combineren viel de urley piccolo af.

Voor Julia maakt het allemaal niets uit, die is zowiezo bere trots...

Aw: Hase Trets 11 Feb 2006 06:39 #372

• Martin Muller
Wij hebben de Hase Trets vorig jaar aangeschaft en er mee in Indonesie gefietst. Het is zonder meer een flinke uitgave, maar steekt qua stabiliteit en zitcomfort wel met kop en schouders boven andere aanhangfietsen uit. Het spatten is een probleem, maar is te verhelpen met een grote spatlap. Het rijgedrag is te vergelijken met een goede fietskar, het rijdt echt uitstekend. Onze dochter (6 jaar) vond het meteen al de prettigste vakantie(aanhang)fiets. Wij hebben wel de zijkanten met plexiglas dichtgemaakt en beide spatborden aan de bovenkant van flessenhouders voorzien. Dat laatste had 2 doelen, ze had 2 bidons met water tot haar beschikking en ze kon de houders als armsteun gebruiken. We hebben ook iets met riempjes op de trappers gemaakt, want als een kind in slaap valt (gebeurde weliswaar nog maar zelden) zakt het met de voeten op de grond. De fiets is nog niet helemaal perfect, maar voor vakantie wat ons betreft wel de beste. Martin