Welcome, Guest

TOPIC: Maten aanhangfiets

Aw: Maten aanhangfiets 12 Jun 2008 17:53 #2009

• Marjorie
Onze zoon was vorig jaar 4 en een half, maar kon toen nog net niet goed op de aanhangfiets. We hebben het zadel anders vastgemaakt, zodat het echt nog 1 cm lager kon dan de laagste stand, maar hij moest toch met gestrekte knieen fietsen als de trapper helemaal beneden was. Wij hebben een burley piccolo en onze zoon is niet erg groot (gemiddeld, tot net iets onder het gemiddelde). We hebben toen ook de hase trets geprobeerd en dat was toen echt nog geen optie. Hij was toen net iets meer dan een meter lang (ik dach 1 meter 4).

Zo te lezen is de add bike dus iets kleiner!

Succes ermee!

Groetjes,
Marjorie
The administrator has disabled public write access.

Aw: Maten aanhangfiets 11 Jun 2008 20:28 #2008

• arie
Hoi

Onze jongste was ook net vier toen hij op de aanhangfiets ging fietsen. De oudste was toen net 5. Ze waren ongeveer even groot en allebei vrij klein voor hun leeftijd.
Wij hadden een add-bike. Met het zadel in de laagste stand konden de jongens niet bij de trappers. Dit hebben wij opgelost door met houten blokjes en t-rapjes klossen op de trappers te zetten. Aan alle kanten heb ik de klossen voorzien van antislip en dit weer vastgezet met ducktape. Het is wat geknutsel maar het bleef goed zitten en de jongens konden zo prima fietsen. (ik heb deze oplossing met houten blokjes vaker gezien). Ik heb toen nog geprobeerd om via de fietsenmaker echte cranckverkorters te kopen, maar omdat de cranck van de add-bike niet recht was maar iets gebogen was dit een hele dure oplossing.
De meeste aanhangfietsen hebben volgens mij een wielmaat van 20 inch.

Marian

Aw: Maten aanhangfiets 11 Jun 2008 09:57 #2007

• sandra
Wij hebben de Combitrailer (staat in overzicht en ook bij ervaringen). Onze jongste kon daar op toen hij 3,5 jaar oud was (stuur wel even omdraaien). Geen idee hoe lang hij toen was, onze jongens zijn wel altijd aan de grote kant geweest.

Sandra

Aw: Maten aanhangfiets 10 Jun 2008 20:39 #2006

• Josien
Hoi, onze dochter kon eerder op de addbike dan op de burley piccolo.Die lukte vanaf 5 jaar, die andere vanaf 4. Maar ze was al wel iets groter dan jouw zoontje denk ik. Probeer te gaan passen bij een fietsenmaker; bv. Wim Kok in Utrecht heeft er een aantal.

Maten aanhangfiets 10 Jun 2008 19:24 #2004

• reichbus
Hoi,

Onze jongste (bijna 4) wilde een maand geleden nog alleen op zijn driewieler fietsen maar is nu helemaal om. Hij fietst nu al een flink eind weg met gezwinde spoed. We hebben het idee dat hij snel meer zal willen, ook omdat hij dat bij zijn grote zus ziet. Maar voor zelfstandig fietsen vinden we hem nog te jong. We zijn daarom voorzichtig aan het kijken naar een aanhangfiets. Ik heb het forum hier nagekeken en heel veel info over de diverse aanhangfietsen. Er was een onderwerp over kleuters op de aanhangfiets en daar werd over ukkies en zijdelings over lengte gesproken. Ons grootste probleem op dit moment zou zijn de lengte van mijn zoon. Hij is nog geen meter lang. Maten over lengte en beenlengte vond ik alleen bij de Islabike trailerbike. Welke aanhangfietsen zouden in aanmerking komen? Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt,

Ingrid B.