Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: add and bike

vervoer aanhangfiets 05 Jul 2008 18:34 #2062

• Marjorie
Wij hebben dan wel een fietsendragen, maar niet een waarbij de fietsen aan de crank worden bevestigd. We kwamen er vandaag achter dat de aanhangfiets in de dakkoffer past!!! Helemaal handig, vooral na het lezen van de verhalen dat het niet makkelijk is, zon dakdrager en zeker dat de fietsen veel wind vangen en dat het brandstofverbruik erg omhoog gaat. Misschien niet de meest voor de hand liggende methode voor het vervoeren van een aanhangfiets, maar als je zon koffer hebt is het dus echt de moeite waard om het te proberen. Wij hoeven alleen het stuurtje even los te draaien en een stukje te draaien en da npast het prima!

Groeten,
Marjorire
The administrator has disabled public write access.

Aw: add and bike 04 Jul 2008 08:15 #2060

• kpneder
crank inde klem en vast maken (met de nieuwere twinny load heb je hele goede klemmen met slot zelfs, kan je ook na bestellen maar met de klem met blauwe schroef gaat 't ook) en een wiel in de wiel goot. En vast zit ie.

Aw: add and bike 03 Jul 2008 20:18 #2059

• Marjorie
ok, dus het is toch niet zo'n best alternatief? Goed om te weten! Wij waren nog niet bij de winkels zelf gaan informeren. Hoe bevestig je de aanhangfiets dan aan de twinny load? Moet hij daar ook niet ergens op steunen?

Groeten,
Marjorie

Aw: add and bike 02 Jul 2008 07:53 #2056

• kpneder
ik ben bij thule dealer geweest en van alles bekeken en uitgeprobeerd. Maar er bestaat daar geen goede dakdrager voor de Add and Bike aanhangfiets want het geeft niet genoeg stabiliteit met een wiel in de klem en de stang aan 't frame. Verder rondbellen langs zaken als 't Mannetje en in Groningen levert wat dit betreft niets op.
Ik denk dat het enige alternatief is op het fietsenrek (op de \"Twinny Load\" past ie goed)achterop de kogel.
Ik denke dat ik dat maar doe en dan 2 thules koop voor op 't dak voor de Koga fietsen van pa en ma die niet zo lekker op de Twinny passen.

Aw: add and bike 01 Jul 2008 18:59 #2055

• Marjorie
Ik heb wim kok in utrecht hierover gemaild en kreeg dit antwoord:
U kunt hem aan andere fietsen maken met riemen ( zo zwaar is de piccolo ook niet ) of in de kofferbak over de rand laten steken over de achterbank ( zonder hoedenplank ) of op het dak met een fietsbev. steun van thule.
Ik ga dus maar eens zoeken naar zon drager van THule, die kennelijk niet op de voorvork of op het voorwiel steunt!

Succes!
Groeten,
Marjorie

Aw: add and bike 28 Jun 2008 19:47 #2050

• Marjorie
wij zijn ook naar zoiets op zoek! Wij hebben vandaag wel geprobeerd of de aanhangfiets kan steunen op de bagagedrager van de fiets waaraan hij normaal vast zit. Het gaat, maar is niet helemaal super. We moeten wel een spanband gebruiken om het echt goed vast te zetten. Dus als er ook een drager is voor op het dak, zou dat mooi zijn!!
Ik volg het met belangstelling!

Groeten,
Marjorie
  • Page:
  • 1
  • 2