Welcome, Guest

TOPIC: Burley bagageruimte

Aw: Burley bagageruimte 12 Aug 2008 09:44 #2103

• Margalith
Wij hadden de tent gewoon met een doodsimpele \"spin\" dwars over de fietstassen liggen. Gewoon 4 punten aan de bagagedrager gehaakt. Onder te tent had ik dan nog in de lengte m'n thermarest matje. Nooit een probleem gehad eerlijk gezegd.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Burley bagageruimte 12 Aug 2008 08:24 #2101

• Judith
Bedankt voor jullie antwoorden!

Zal het niet zwaar zijn om zeven kilo op de bagagedrager te dragen?
En zouden jullie een rackpack aanraden of een packsack? In gewicht scheelt dit ook nog wel.

Hebben jullie verder nog tips waar we op kunnen letten qua inpakken op de fiets?<br /><br />Bericht gewijzigd door: Judith, op: 2008/08/12 10:53

Aw: Burley bagageruimte 11 Aug 2008 20:42 #2099

• Josien
Hoi,
de tent zal er vast wel inpassen maar ik denk ook dat het beter is om 'm achterop te doen. Wij heben ook lang gefietst met die fietskar en de tent altijd achterop gedaan, in een rackpack. Je moet de fietskar namelijk achterin niet te zwaar beladen, dat fietst niet fijn. Het zwaartepunt moet meer voorin de fietskar liggen, zodat de kar goed op de koppeling duwt. Eigenlijk net zo als bij een auto en een caravan schijnt het, maar daar hebben we geen ervaring mee als fietsers!

Aw: Burley bagageruimte 11 Aug 2008 20:33 #2098

• Margalith
Hoi,

Wij hebben deze tent ook en een een oudere versie van de Burley d'Light. Wij hebben de tent eigenlijk altijd dwars op de bagagedrager vervoerd. Bovenop de fietstassen. Als je de tent uit de zak haalt, dan zou hij denk ik wel achterin de kar moeten passen. Wij vonden het fijn om de bagageruimte van de kar te gebruiken voor alles wat je onderweg nodig zou kunnen hebben. Denk hierbij aan regenkleding, picknickspullen en vooral voor de boodschappen die je toch wel elke dag moet doen.

Burley bagageruimte 11 Aug 2008 09:28 #2097

• Judith
Wij willen binnenkort onze eerste fietsvakantie doen met onze dochter van bijna 3. Na van alles gelezen te hebben gaan we voor de Burley d'lite als fietskar. Aangezien ik zwanger ben, kiezen we een tweepersoons fietskar.
Wat ik nu nergens kan vinden is het formaat van de bagageruimte. We hebben een Eureka Bighorn 4xd tent gekocht. Het zou het beste zijn als deze in de bagageruimte past van de Burley. De tent is ingepakt 68x25cm, 6.9kg.
Heeft er iemand ervaring met de Burley dat er ingeschat kan worden of dit gaat passen?

Groeten, Judith