Welcome, Guest

TOPIC: Tandem geschikt maken met 'kiddy cranks'

Aw: Tandem geschikt maken met 'kiddy cranks' 02 Jul 2011 19:44 #4196

• March
Motomarz schrijft:
Stoere trein geworden zo :)
Nu nog een bagagekar erachter, en gaaaaaaaaan!

Hmm, die bagagekar gaat het net iets te lang maken denk ik. ;) En we hebben nu al bekijks genoeg !
The administrator has disabled public write access.

Aw: Tandem geschikt maken met 'kiddy cranks' 02 Jul 2011 19:39 #4194

• March
Erik schrijft:
Roosendaal? Ik zie een gezamelijk tandemritje aankomen...:)
Wie weet. Ik zit een km of tien ten zuiden van Roosendaal. Daar zat een fietsenmaker die niet zoals zijn Belgische collega's uit de lucht kwam gevallen als het over crankverkorters ging.

Aw: Tandem geschikt maken met 'kiddy cranks' 02 Jul 2011 19:37 #4193

• Motomarz
Stoere trein geworden zo :)
Nu nog een bagagekar erachter, en gaaaaaaaaan!

Aw: Tandem geschikt maken met 'kiddy cranks' 01 Jul 2011 14:38 #4186

• gios
Roosendaal? Ik zie een gezamelijk tandemritje aankomen...:)

Mooi dat het gelukt is!

Teenhaken, lekker in de buurt:

http://www.decathlon.be/NL/toeclips-zonder-riemen-170795012/

Aw: Tandem geschikt maken met 'kiddy cranks' 01 Jul 2011 13:54 #4185

• March
Toch maar crankverkorters aangeschaft (8,50€) bij een fietsenmaker in Roosendaal (NL) en net zoals Erik die uitstekende delen afgezaagd (slijptol) om het te laten passen op mijn bredere cranks. We hebben deze voormiddag een toertje (20km)gedaan en het lukt best. Soms glijdt onze zoon nog wel van de trappers af of zit hij met zijn voet tegen de crankverkorter, maar het gaat dus wel.

Ik speel nog wel met de idee om er trappers met teenhaken op te plaatsen, maar dat maakt het misschien voor hem wat moeilijker om op te stappen. Ook een zijspiegel staat nog in mijn wishlist, kwestie van de kinderen toch wat in het oog te kunnen houden. Ze vinden het in elk geval geweldig op de \"langetreinfiets\".

Bedankt Erik voor de tip!

PS: blokjes op de trappers, wat ik eerst van plan was, zouden te te weinig hoogte hebben gebracht + de omwenteling is nu ook kleiner met de crankverkorters<br /><br />Bericht gewijzigd door: March, op: 2011/07/01 16:14
Attachments:

Aw: Tandem geschikt maken met 'kiddy cranks' 21 Jun 2011 08:48 #4163

• March
Erik schrijft:
Je zou misschien in de crank een draad kunnen laten tappen, maar ik heb nog nooit nagevraagd of dat kan

Bij die van mij niet in elk geval, zijn holle alu cranks volgens de fietsenmaker en die verliezen hun sterkte als je er in gaat boren.

Hoe zitten die dingen vast dan? Je draait die dus in de gaten voor de trappers, maar hoe regel je het dat die net evenwijdig met de cranks komen te zitten? Of is dat met een bout/moer aan de achterkant ofzo?