Welcome, Guest

TOPIC: Tandem geschikt maken met 'kiddy cranks'

Aw: Tandem geschikt maken met 'kiddy cranks' 31 Dec 2005 09:31 #230

• Dirk
In de door u geposte link, zie ik dat ook Burley zulke een \"child stoker kit\" verdeeld.
Tevens zie ik ook, dat u hiervan de verdeler bent voor de Benelux.
Kan u mij iets meer vertellen over uw ervaring met dit product?
Tevens zou ik graag de prijs en levertijd kennen.

Bedankt bij voorbaat,
Dirk
The administrator has disabled public write access.

Aw: Tandem geschikt maken met 'kiddy cranks' 31 Dec 2005 09:30 #229

• Wim Kok

Aw: Tandem geschikt maken met 'kiddy cranks' 31 Dec 2005 09:29 #228

• Theo
Ik heb even de website bekeken.
Het is voor mij een nieuw product, dus ik kan niet zeggen of het werkt.

Ik ken echter wel diverse tandemmodellen, waarbij het kind voorop zit. Wat me dan steeds opvalt, is de grote afstand tot het stuur. Met name in de bochten moet zo'n kind dan helemaal naar voren reiken om het stuur te kunnen blijven vasthouden. Dat lijkt me voor een vermoeid kind best een gevaarlijke situatie.

Tandem geschikt maken met 'kiddy cranks' 31 Dec 2005 09:28 #227

• Dirk Verellen
Hallo,

Ik ben een alleenstaande vader met een zoon van zeven jaar. Een fietsvakantie is iets waar ik al enkele jaren van droom maar waar ik, gezien de leeftijd van mijn zoontje, nog niet toe gekomen ben.

Om deze droom een beetje vaart te geven, dacht ik eraan een tandem te kopen, maar dan niet zo een speciale met een zitplaats speciaal voor kinderen, nee een gewone sporttandem. Ik zag op internet dat je deze dmv een een extra hoger geplaatst crankstel toch voor kinderen geschikt kan maken. Die zogenaamde \"kiddy crank\" is te koop op www.sjscycles.com (kijk bij parts onder specifieke tandemonderdelen).

Heeft er iemand van jullie hier reeds ervaring mee?
Denken jullie dat deze \"kiddy crank\" een mogelijkheid is om een \"grote\" tandem voor jongen van bijna acht jaar geschikt te maken?

Bedankt bij voorbaat voor jullie reacties.
Dirk