Welcome, Guest

TOPIC: TAR wiegje zelf maken

Aw: TAR wiegje zelf maken 14 Mei 2009 19:44 #2463

• Motomarz
Dank jullie wel :)

Wij laten Hylke inderdaad ook lekker spelen
met de slaapzak, en hebben het matje in zijn
kamer op de grond liggen.
En nu ligt de slaapzak als deken in zijn bed.

Hij gaat er af en toe zelf op het matje liggen,
doen alsof hij slaapt, om drie tellen later
weer iets anders te gaan doen.

Nu hij het spul kent kunnen we de boel dus wel
weer opruimen.
The administrator has disabled public write access.

Aw: TAR wiegje zelf maken 14 Mei 2009 09:21 #2457

• Zuma
We hebben onze kinderen ook gelijk gewoon op een mat en in een slaapzak gedaan. Niet eerst thuis. Wel thuis even laten 'spelen' met de slaapzak. Dus even erin liggen enzo. Wel hebben we evt. te lange slaapzakken even afgebonden met een spanbandje zodat ze a) niet weg kunnen zakken en b) minder ruimte met de voeten hoeven op te warmen zodat ze dus waremere voeten houden.

Voor het evt. afrollen spande we in het begin nog een lakenje om de slaapzak heen (gewoon om slaapzak en matje heen vouwen/stoppen). Bij onze dochter van 4 doen we dat al een tijdje niet meer, die blijft nu al redelijk goed zelf liggen.

Aw: TAR wiegje zelf maken 13 Mei 2009 08:33 #2455

• Sophie
Wij hebben onze dochter van net geen 2j meteen in de slaapzak gelegd op vakantie. De zoon van 3,5j, hebben we thuis eens in de slaapzak laten slapen in zijn bed.
Was geen probleem op vakantie, vonden het reuze.

Aw: TAR wiegje zelf maken 12 Mei 2009 20:39 #2454

• Motomarz
Sophie schrijft:
Wij hebben het ook zelf gemakt (enkel op basis van van de foto op deze site) Er staat dat stokken van de fietsvlag kunnen gebruikt worden om de zijkanten te verstevigen , maar ie bleken bij ons te kort. Ik wete niet of we het bij ons derde kindje nog gaan gebruiken, zakte constant in mekaar, misschien hebben we iets fout gedaan.

Volgens mij kan ie alleen inzakken als je de mat niet
hard genoeg opblaast.
Wat stokken betreft: bij elke kampeerwinkel zijn
lichtgewicht stokken van verschillende lengtes te koop.
Dus altijd wel iets te vinden dat past, toch?

Edit:
Altijd leuk: reageren voordat je alles gelezen hebt :)
De vragen uit de eerste posts zijn al beantwoord.

Nou ja: vraagje van mij dan:
Wij hebben laatst een slaapzak en slaapmat gekocht
voor ons kereltje.
Hebben jullie de kinderen voor de vakantie laten
wennen aan de slaapzak/map?<br /><br />Bericht gewijzigd door: Motomarz, op: 2009/05/12 22:45

Aw: TAR wiegje zelf maken 12 Mei 2009 20:17 #2452

• Marjorie
Ik ken alleen het tatteljee wiegje, omdat wij dit zelf hadden. Ik heb nooit gezien/gemerkt dat het naar binnen wilde klappen. Ik had juist het idee dat het matje weer plat wilde gaan liggen (om het zo maar te zeggen), zodat hoofd en voeteneind juist rechtop gehouden werden door de zijkanten. De hoes zit inderdaad precies pas om het matje, en we deden het om het matje heen voor de vakantie en pas na de vakantie haalden we het er weer af. Het zit echt strak namelijk. Misschien is dat het verschil?
Succes!
Groeten,
Marjorie

Aw: TAR wiegje zelf maken 12 Mei 2009 19:32 #2449

• Arkel
We hebben zelfs twee zelfbouw exemplaren.
Eentje met stokken en eentje zonder stokken. Degene zonder stokken van zware canvas doek en de ander van een dun katoentje.
In beidde gevallen zakken ze als een plumpudding in elkaar. Het hoofd en het voeteneind klappen beidde naar binnen toe.
Ik denk dat dit komt omdat het doek niet strak genoeg om het matje past. Bij Bever in de winkel het bedje eens goed bekeken en daar zit de hoes heel precies passend omheen.
Wat ik zelf ook een nadeel vond is dat kindjes gaan rollen en dan helemaal in de zijkant gaan liggen en daardoor nog steeds naast het matje liggen.

Uiteindelijk heeft onze jongste dochter eigenlijk altijd op een gewoon matje gelegen waar een hoes omheen zit.
Wij hebben de Fjallraven Akka 4, waar precies 4 matjes op een rijtje liggen, eigenlijk 1 groot bed en dat gaat eigenlijk nog het beste.

Laura