Welcome, Guest

TOPIC: TAR wiegje zelf maken

Aw: TAR wiegje zelf maken 17 Mrt 2009 12:22 #2301

• Zuma
Hoe zit dat met dat Tatteljee wiegje, knikt deze dan niet omdat daar misschien meer stokken zijn toegepast?

Hoe knikt zo'n wiegje eigenlijk in? Valt een voet/hoofdeind naar buiten en de andere naar binnen? Of knikken de hoofd/voeteinden gewoon doormidden?

Ik zelf zat te denken van een hoogte van maximaal 40 cm om te voorkomen dat ze inknikken door midden (bij Tatteljee site afgekeken). Als ze echter omvallen dan moet ik iets slimmers verzinnen met stokken (zit te denken aan V-constructie in de lange zijwanden om te voorkomen dat de hoofd en voeteinden omvallen).
The administrator has disabled public write access.

Aw: TAR wiegje zelf maken 17 Mrt 2009 11:41 #2300

• tearatinny
Hallo,

Ja wij hebben hem ook gemaakt vanaf de foto. Patroon lijkt me moeilijk want ieder matje is weer anders qua afmetingen dus je moet echt uitgaan van het matje wat je gebruikt. Daar komt nog bij dat je de mat op verschillende plaatsen kan buigen. dat ligt er maar aan hoe hoog je de randen wilt hebben en hoe lang de stokken zijn die je gebruikt. Wij hebben hem gebruikt voor een baby van 9 maanden en dat ging prima. wel willen we nog kijken of we andere stokken kunnen gebruiken. we hadden nu de zeil laten van een surfzeil gebruikt. maar ik denk dat ronde lichtgewicht stokken iets steviger zijn. straks moet de kleine er weer in ben benieuwd hoe het dan gaat :-) ze is inmiddels wel al 18 maanden !!!<br /><br />Bericht gewijzigd door: tearatinny, op: 2009/03/17 12:42

Aw: TAR wiegje zelf maken 16 Mrt 2009 18:57 #2299

• Sophie
Wij hebben het ook zelf gemakt (enkel op basis van van de foto op deze site) Er staat dat stokken van de fietsvlag kunnen gebruikt worden om de zijkanten te verstevigen , maar ie bleken bij ons te kort. Ik wete niet of we het bij ons derde kindje nog gaan gebruiken, zakte constant in mekaar, misschien hebben we iets fout gedaan.

TAR wiegje zelf maken 16 Mrt 2009 16:50 #2298

• Zuma
Op deze site had ik een plaatje gevonden van een zelfmaak TAR wiegje. fietsenmetkinderen.info/index.php?option...;id=10&Itemid=13

Ik had dat plaatje doorgelinked naar een Engelsman die ook wel interesse had in een TAR wiegje. Nu was zijn vraag of daar een patroon van beschikbaar was. Ik denk zelf van niet maar vragen kan nooit kwaad dacht ik zo. Dus bij deze: Hebben de makers van dit zelfmaak wiegje een patroon gemaakt en zo ja is dat digitaal beschikbaar?