Welcome, Guest

TOPIC: tassen samen met achterstoeltje?

Aw: tassen samen met achterstoeltje? 07 Apr 2009 14:37 #2373

• Willem Jongman
Daar zou ik toch mee oppassen. Een stoeltje, volle tassen en een kind is samen iets van 35-45 kg, en dat is erg veel voor een gewoon achterwiel. Het wordt ook nog eens instabiel, zeker als de tassen verder naar achteren worden gehangen (dat zou ik nooit doen). Zelf hadden we destijds Ortlieb lowriders onder het Bobike achterstoeltje, en dat ging net. Voor had mijn vrouw ook lowriders, en samen wat dat eigenlijk teveel. Valpartijen en spaakbreuk zijn ons niet bespaard gebleven. Grote achtertassen zouden nog erger geweest zijn.
Willem
The administrator has disabled public write access.

Aw: tassen samen met achterstoeltje? 02 Apr 2009 19:37 #2350

• Annemarie en Bas
Bedankt voor jullie reacties!

Mijn man gaat de kar trekken, en op zijn frame past zowieso geen enkele versie van de bobike-beugel, zijn we nu achter. Dus hij krijgt wel achtertassen maar geen stoeltje, en dan het zwaardere spul in mijn tassen.
We hebben nog eens met mijn tassen zitten prutsen (eerst de tassen erop gedaan, daarna pas het stoeltje) en nu past het. Maar dan kunnen de tassen er tijdens de vakantie niet meer vanaf. Maar goed, dat is natuurlijk maar tijdelijk, wat jullie zeggen.

Ik wist niet dat Steco ook een tas-mee heeft! Weer wat geleerd!
Een follow-me lijkt me nu nog wat te vroeg, ik denk dat we daar nog minstens 2 jaar mee wachten aangezien mijn oudste werkelijk overal in slaap kan vallen als hij in 'kadans' is :lol:

groetjes Annemarie

Aw: tassen samen met achterstoeltje? 23 Mrt 2009 21:36 #2314

• Martin
Het is met opgroeiende kinders altijd wel lastig om dit soort keuzes te maken. Je zou ook kunnen overwegen om een aanhangfiets achter de andere trekkende fiets te doen, of de eerste fiets van de oudste in een follow-me. Je oudste gaat vermoed ik geen 2 zomers meer in een stoeltje zitten, dus dat 2e stoeltje lijkt me zonde (tenzij je huidige stoeltje op instorten staat natuurlijk..).
Succes met de afwegingen, Martin.

Aw: tassen samen met achterstoeltje? 23 Mrt 2009 19:08 #2312

• femke
Tweede foto:

Femke
Attachments:

Aw: tassen samen met achterstoeltje? 23 Mrt 2009 19:07 #2311

• femke
Stoeltjes en achtertassen zijn geen ideale combinatie. Ik heb het twee jaar geleden opgelost met de Steco tas-mee. Het ziet er allemaal vrij iel uit maar het heeft het de hele vakantie gehouden. Ik had de drager extra vastgezet met tie-raps. Wellicht kun je de drager plaatselijk ietsje dikker maken zodat de tas beter blijft zitten.

Op dit forum en op internet zijn nog wel andere oplossing voor de verlenging van de bagagedrager te vinden.
Is het wel nodig om twee stoeltjes mee te nemen? Je kunt het gebruik van het stoeltje ook afwisselen. Degene die de kar trekt kan dan bijvoorbeeld geen achtertassen of smallere voortassen achterop nemen.

Mvg,

Femke
Attachments:

tassen samen met achterstoeltje? 23 Mrt 2009 13:43 #2310

• Annemarie en Bas
Ik heb een nieuwe fiets gekocht zodat we eindelijk weer eens op fietsvakantie kunnen (mijn oude vakantiefiets is 3 jaar geleden gestolen) Inmiddels hebben we twee kinderen van 3,5 en bijna 2 jaar. We hebben een Chariot Captain fietskar waar de kinderen prima inkunnen, maar voor de afwisseling lijkt het ons wel fijn als ook de fietsstoeltjes meekunnen.

We hebben een bobike achterstoeltje en zijn van plan om voor onze jongste (die zit nu nog vaak in het voorstoeltje) een tweede achterstoeltje aan te schaffen.

Nu was ik vanochtend e.e.a. aan het monteren en passen op mijn fiets, maar onze tassen (Vaude aqua) passen niet goed in combinatie met het bobike zitje.

Wat is nu wijsheid? Op zoek naar een achterstoeltje dat wel goed past bij de tassen? En welke zou dat dan zijn? Of geen achterstoeltjes maar alleen de fietskar?

We zijn van plan om rustig aan te starten met wat weekendtochten, maar willen in de toekomst wat langere vakanties gaan doen.

wie heeft tips?
groetjes Annemarie