Welcome, Guest

TOPIC: fietskarren Chariot Burley

Aw: fietskarren Chariot Burley 29 Mrt 2009 11:24 #2323

• Martin
Hallo Koen,
bij hebben enorm lang getwijfeld tussen een Burley d'Light en een Chariot. Na wat proefritjes bij de Kleine Aarde, en de huur van een c-merk kar op Terschelling, hebben we geconcludeerd dat zachtere banden als het hobbelig wordt, net zo goed werkt als vering. De Burley gekozen dus. Deze heeft ons nooit teleurgesteld, zowel in het dagelijkse gebruik als op vakantie (ook offroad). De universele koppeling bevalt ons redelijk goed, iets klik-achtigs zou nog handiger zijn. Ik kan me herinneren dat wij uiteindelijk ook de Burley kozen omdat 2 kinderen daarin toch meer ruimte hebben. en inderdaad zitten er nog regelmatig 2 kids in (vriendjes bv).

Groet, Martin.
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietskarren Chariot Burley 28 Mrt 2009 09:48 #2320

• koen31
Is er bij de askoppeling eignelijk nog een extra beveiliging ? Ik bedoel, met een riem rond het kader, voor het geval de koppeling zou losschieten ?

Marktplaats ken ik niet, maar ik ga eens kijken.

Groeten,

Koen

Aw: fietskarren Chariot Burley 28 Mrt 2009 07:41 #2319

• sandraguyana
Hallo Koen,

Wij hebben ook een chariot cougar 2 gehad. Ik ben niet technisch aangelegd, dus van gewicht ed weet ik niet zoveel! Ik weet wel dat wij veel plezier van de kar gehad hebben. We hadden een askoppeling. De kar volgde altijd overal waar we gingen, zand, grind, verharde weg, bochtjes,...! Ook de vering hebben wij als erg positief ervaren, omdat we altijd wel ergens een stuk onverhard tegenkwamen, of een pad vol met wortels etc.Alleen bij hele vervelende drempels, die we niet aangekondigd hadden, klaagde onze dochter wel eens.
Kortom wij zijn helemaat fan van de chariot, maar natuurlijk kennen wij de burley niet dus daar ik ik niets over zeggen.

Aw: fietskarren Chariot Burley 27 Mrt 2009 21:05 #2318

• babsdehaas
hallo,

wij hebben een chariot, we hebben hem nieuw via marktplaats kunnen kopen voor een prikkie.

Wat ons aan sprak was inderdaad de vering en dat werd echt goed vooral op zandwegen. Ook is dit een iets smallere kar maar hij past daar door wel door alle deuren en das erg handig moet ik zeggen.

wij hebben alle twee de koppelingen voor woonwerk verkeer is de universele handig maar ik vond het een kriem om hem er steeds aan te krijgen. Je haalt je handen er aan open.
maar wel handg als ik de kids naar de opvang bracht en manlief ze weer ophaalde, kon de stang dan met kar op het kdv laten.

ook is die goed, netjes en stevig afgewerkt. En tja hij is gewoon ook erg mooi

Babs

Aw: fietskarren Chariot Burley 26 Mrt 2009 20:06 #2317

• Edo
Koen,

Wij hebben net een Burley d'lite gekocht, model 2008. De Burley d'Lite is er in twee uitvoeringen, met en zonder vering. De versie met vering is vergelijkbaar met de Cougar (ook qua gewicht ong. 13,5 kg). De Burley zonder vering is lichter (ze zeggen 9,5 kg) maar dat weet ik niet zeker. Wij hebben uiteindelijk met vering gekozen omdat ik denk dat dat meer comfort biedt, ook op minder goed geasfalteerde wegen.

fietskarren Chariot Burley 26 Mrt 2009 10:41 #2315

• koen31
Hallo,

We gaan binnenkort een fietskar aankopen.
We twijfelen nog een beetje tussen een Burley D'lite en een chariot Cougar 2.

Onze voorkeur gaat een beetje uit een een Chariot, die lijken me een stuk beter afgewerkt dan de Burleys.
Ik heb toch nog een paar vraagjes :

* Over het gewicht heb ik geen exacte gegevens (in de brochures van de fabrikanten vergeten ze meestal een paar dingen mee te wegen..). Weet er iemand hoeveel een Chariot cougar 2 en een Burley ongeveer weegt ?
De chariot lijkt me zwaarder dan de Burley.

* Welk soort koppeling neem ik best ? Heeft een askoppeling nadelen tov. een universele koppeling ?

* Zijn er nog voor- of nadelen aan een bepaalde fietskar ?

Alvast bedankt,

Koen