Welcome, Guest

TOPIC: fietskarren Chariot Burley

Aw: fietskarren Chariot Burley 01 Mei 2009 19:55 #2435

• Motomarz
En wat heeft nou de doorslag gegeven om deze te kiezen?

Voor de rest: Ik lees steeds voornamelijk alleen maar positieve dingen over de kar die je zelf hebt.

Kunnen jullie ook minder goede dingen zeggen over de karren? Zaken waarvan je achteraf zegt: dat had ik toch anders willen hebben?
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietskarren Chariot Burley 09 Apr 2009 08:33 #2384

• koen31
We hebben inmiddels een Chariot Cougar 2 gekocht.
Misschien nuttig voor mensen die ook een fietskar willen kopen :
we hebben prijzen vergeleken van verschillende winkels. In Nederland vind je verschillende internet-winkels zoals futurum shop of fietskarretje.nl, die allemaal de karren tegen ongeveer dezelfde prijs verkopen.
In België zijn de fietskarren doorgaans duurder. We zijn er echter wel in geslaagd een winkel te vinden die de karretjes verkoopt tegen dezelfde prijs als bv. futurumshop, nl. www.fietskar.be.

Koen

Aw: fietskarren Chariot Burley 02 Apr 2009 19:45 #2351

• Annemarie en Bas
de corsaire is een heel ander soort kar dan de cougar, die laatste lijkt me meer geschikt voor sportieve tochten.
maar goed, wij hebben een captain xl (ouder model), die lijkt wat op de corsaire, en daarin hebben de kinderen inderdaad heel veel binnenruimte, vooral in de hoogte. Kinderen tot 6-7 jaar passen er nog in zonder problemen. Dat is wel een voordeel.

ik zou zeker kiezen voor de askoppeling, hieraan zit nog een extra zekering en deze koppeling maakt het sturen vrijwel probleemloos.

Aw: fietskarren Chariot Burley 01 Apr 2009 11:37 #2348

• koen31
Ik denk dat het een Chariot cougar zal worden.
Ik heb gisteren dergelijke fietskarren gezien.
De verkoper beweerde dat de cougar kleiner is wat betreft de hoogte binnenin de kar, maw dat het kind minder hoofdruimte zou hebben.
Hij vond een chariot corsaire XL beter geschikt, omdat je dan je kinder tot een leeftijd van 7 jr kan vervoeren.

Hebben jullie ondervonden dat de hoofdruimte beperkt is in een cougar 2 ?

Groeten,

Koen

Aw: fietskarren Chariot Burley 01 Apr 2009 08:58 #2347

• Claar
Hoi Koen,

Wij hebben ook een cougar 2. Een heerlijke kar, die ook als kinderwagen prima werkt. Hij fietst super! En onze zoon zit er heerlijk in. Ook de babyhangmat werkte goed.
Enige minpuntjes zijn wat mij betreft de onderkant. Toen we vorig jaar een hele dag door de regen fietsten, bleek dat de onderkant niet waterdicht is. Met regenbuien zit ons zoontje dus met kaplaarsjes in de kar. Ik weet niet hoe dat is bij de Burley...
En het relatief grote pakket dat de cougar is als je hem opklapt. In sommige auto's past ie niet. Ik heb het idee dat de burley wat kleiner is.

groet,
Claar

Aw: fietskarren Chariot Burley 31 Mrt 2009 18:28 #2346

• babsdehaas
hallo koen

de cariot heeft een extra beveiliging op de fiets en bij de kar zitten.

over de koppeling de as koppeling is wel het fijnste dan trekt die ook niet zo dat doet die met de universele koppeling die je aan je buis bevestigd een stuk meer

Babs