Welcome, Guest

TOPIC: muts en fietshelm

Aw: muts en fietshelm 17 Apr 2009 18:47 #2394

• roco
Hallo,

Bedankt voor de tips. Het gaat inderdaad om de wind. Vorige week was het op zich wel warm alleen 1 dag een beetje een koud windje, meneer was weer meteen verkouden.

Aangezien ik vrij dicht (30 km) bij Duitsland woon, moet het toch kunnen lukken.

Bedankt en groetjes,
Corine
The administrator has disabled public write access.

Aw: muts en fietshelm 05 Apr 2009 19:42 #2369

• Martin
Afgelopen sneeuwvakantie zag ik dat onder de skihelm ook een heel dun mutsje wordt gedragen. Het zal niet veel meer doen dan de wind tegenhouden, maar dat zal ook veelal al voldoende zijn.

Aw: muts en fietshelm 04 Apr 2009 16:23 #2364

• josien van baare
www.jako-o.nl/home/nl/ Op deze site zag ik oorwarmers die bij een helm kunnen. Of het iets is???

Aw: muts en fietshelm 04 Apr 2009 09:43 #2361

• josien van baare
Je zult even moeten googelen maar in Duitsland hebben ze hier ervaring mee omdat de fietshelm daar verplicht is voor kinderen. Ik heb het op een website en in een folder weleens gezien, weet alleen nier meer waar. Maar dat waren mutsen die qua dikte en model goed onder een fietshelm passen.
Groetjes, Josien

Aw: muts en fietshelm 04 Apr 2009 08:22 #2359

• Suzanenjan
hallo Corine,

voor mezelf gebruik ik in de winter een niet al te dikke hoofdband aangevuld met een Goretex overtrek voor als het regent (of erg koud is). Mijn oudste dochter heeft de laatste maanden van de winter met een Buff gereden, een soort hippe sjaal die je op allerlei manieren op en om je hoofd kunt doen en die dun genoeg is om geen last te veroorzaken i.c.m. een helm en het hoofd toch lekker warm houdt. Helaas zijn de kindermaten in Nederland slecht verkrijgbaar. Overigens zag ik in de catalogus van Rose ook andere merken met een zelfde soort produkt.

groeten,

Jan

muts en fietshelm 04 Apr 2009 06:55 #2358

• roco
Hallo,

Mischien een beetje een rare vraag nu het lente aan het worden is. Maar hoe doen jullie dat in de winter met een muts en een fietshelm?

Wij hebben diverse dingen geprobeerd maar het werkte niet omdat de helm dan niet goed zat (zijn gewone muts, een dunne muts, een skiband).

Groetjes Corine