Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: ontluikend daglicht in de Birdland multi nova tent

Aw: ontluikend daglicht in de Birdland multi nova 28 Apr 2009 16:17 #2429

• Marijnje
Voor ons is dat idd ook de manier. Thuis ook geen verduistering voor de ramen, onze kinderen worden met kamperen ook meestal niet wakker van de eerste lichtinval of kwetterende vogels...(ik trouwens wel...het is ook nooit goed).

Ik weet niet hoe het werkt, maar kun je niet een donkere doek over de binnentent (tussen de binnen en de buitentent) doen?
Da's het enige dat ik kan bedenken.

Marijn
The administrator has disabled public write access.

Aw: ontluikend daglicht in de Birdland multi nova tent 15 Apr 2009 07:37 #2392

• Zuma
Het is altijd wel wat wat de kinderen te vroeg wekt. Is het niet het licht dan zijn het wel de vogels die om 05:15 aan hun ochtendconcert beginnen. Dit effect treedt niet alleen in een tent op maar ook thuis (wij wonen in een vogelrijke omgeving). Wij hebben onze kinderen inmiddels aangeleerd dat licht of een vogelconcert nog niet betekent dat het tijd is om uit bed te komen. Kinderen kunnen nog geen klok lezen maar ze hebben wel een interne klok die je kan aktiveren door steevast kinderen aan te leren dat ze in principe pas uit bed mogen komen op een bepaalde tijd. Wij hebben de kinderen aangeleer dat dit moment om 7:00 is.

We hebben dit als volgt gedaan. Als de kinderen te vroeg wakker worden (ook thuis dus) van licht of vogels dan zeggen wij het tegen ze dat iedereen (incl. papa en mama dus) nog slaapt en/of nog willen slapen en dat ze nog even moeten blijven liggen tot 7:00 (zeg ook hoe lang dat nog duurt in uren). Het kan zijn dat je dit in het begin vier of vijf keer op een ochtend moet doen (incl. kinderen weer terug instoppen als ze uit bed zijn gekropen (nooit boos worden, dat heeft geen zin)). Na een paar weken hebben ze het wel door en hoef je het hooguit een paar maal op een ochtend dat ze te vroeg wakker worden moet herhalen. Bij ons is dat inmiddels hooguit twee keer. Soms vallen ze echt weer diep in slaap en worden ze pas na 7:00 wakker....

Ons jongste dochtertje is overigens 3 jaar en wij hebben thuis geen verduisteringsgordijnen. Ik moet erkennen dat dit gebrek er wel aan heeft bijgedragen dat wij ze al thuis hebben kunnen leren om tot 7:00 in bed te blijven.

Aw: ontluikend daglicht in de Birdland multi nova tent 11 Apr 2009 20:28 #2389

• josien van baare
tja, kan alleen maar bedenken dat je een donkere tarp meeneemt die je 's avonds over het slaapgedeelte van de kindertent spant. Kweenie of het veel helpt...

Aw: ontluikend daglicht in de Birdland multi nova tent 11 Apr 2009 19:02 #2388

• babsdehaas
Hallo,

Nou ik ben ook erg benieuwd wie er met DE tip komt. Want ook wij zaten vorig aar met twee kids, 2 jaar, die al rond half 6 wakker waren en dat manlief soms uit pure nood naast ze ging liggen en deden we dat optijd dan hadden we soms het geluk dat ze nog even een uurtje doorsliepen.

Dus kom maar op met die tip

Babs

ontluikend daglicht in de Birdland multi nova tent 09 Apr 2009 19:06 #2386

• Jan-Kees Helderman
Wij hebben verleden jaar de vernieuwde Birdland Multi Nova aangeschaft. Prachtige tent maar er is één nadeel. De tent laat veel licht door. Daar is al eerder over gepraat op deze site. Onze dochters van bijna 6 en ruim 1,5 worden dus erg vroeg wakker. Ik zoek naar een oplossing. Bijvoorbeeld een licht gewicht verduisterend doek dat ik over de binnentent van hun slaapcompartiment span. Heeft iemand suggesties voor materiaal of andere oplossingen?

De oplossing 'voor lief nemen' en als liefhebbende ouder met je jongste dochter anderhalf uur gaan fietsen, croissantjes halen, genietend van de morgenstond, die ken ik al!
  • Page:
  • 1
  • 2