Welcome, Guest

TOPIC: follow me of Trek Mountaintrain

Aw: follow me of Trek Mountaintrain 11 Feb 2010 19:08 #2874

• Judith
Ziet er leuk uit! Het adres klopt niet helemaal. Dit is het juiste adres: www.bicycletrailers.com

En dit is het adres van Weehoo i-Go zelf: www.weehoogear.com/<br /><br />Bericht gewijzigd door: Judith, op: 2010/02/11 20:16
The administrator has disabled public write access.

Aw: follow me of Trek Mountaintrain 11 Feb 2010 18:26 #2873

• lindatjeopdefiets
Hallo Allemaal,
Ik ben me toch een leuke aanhangfiets tegengekomen:
de Weehoo i-Go pedal bike trailer.
verkrijbaar via www.bicecletrailers.com
Helaas kan hij niet achter mijn ligfiets, anders was ik echt voor deze gegaan!
De prijs in dollars: 369
Leuk ding, wilde het jullie niet onthouden.
Attachments:

Aw: follow me of Trek Mountaintrain 26 Apr 2009 20:14 #2422

• pien1967
Bedankt voor alle reacties.
We hebben gisteren toch een aanhangfiets gekocht, de raket shuttle met 6 versnellingen. Die aan de bagagedrager vast zit. We hebben hem vandaag uitgeprobeerd en een ritje gemaakt van een dikke 15 km en het ging hartstikke goed. Hij heeft lekker mee zitten trappen en was helemaal trots dat hij zelf fietst.

We hebben toch niet voor de follow me gekozen omdat we het idee hebben dat we hier langer gebruik van kunnen maken en ook de versnellingen gaf de doorslag. Zeker voor langere stukken fietsen hebben we het idee dat hij met zijn eigen 16 inch fiets te hard zou moeten trappen.
En het fietsen op de vakantie gaat toch gebeuren vanaf de camping met onze eigen vouwwagen en dan kan zijn eigen fiets ook nog mee.

Aw: follow me of Trek Mountaintrain 26 Apr 2009 19:18 #2421

• Martin
Het eerste jaar in de follow-me heeft onze zoon (toen 4) op een 16\" fietsje met terugtraprem gezeten. Dat was niet zozeer voor hem vervelend maar wel voor de trekkende papa, die gewoon niet uit stilstand wegkomt als hij \"op de rem staat\". Maar met enige vocale instructies hebben we hem dit snel afgeleerd, en toen ging het prima. Toen gefietst langs de Drau, en heuvels zoveel mogelijk vermeden.

Vorig jaar hing hij in de follow-me op een 20\" Trek fiets met handremmen en 6 versnellingen. Dit ging uitstekend, in heuvelachtig gebied in de Lorraine. Af en toe fietste hij dagdelen los.

Dit jaar gaat zijn jongere broer in de follow-me (weer op die 16\"), en aangezien de Burley aanhangwagen waarschijnlijk meegaat voor de bagage, zal grote broer het nu helemaal zelf moeten doen. We blijven nu dan ook in Nederland, lekker vlak en veeeel campings.

De overgang voor hem van terugtrap naar handremmen heeft nooit problemen gegeven. In het vlakke land begrijpt hij de zin van die derailleur niet zo erg en is het meer een speeltje of blijft deze wekenlang onaangeroerd, maar zodra er heuvels opduiken neemt hij onze adviezen dienaangaande wat meer terharte.

Martin.

Aw: follow me of Trek Mountaintrain 26 Apr 2009 08:26 #2419

• reichbus
Onze dochter van 6 gaat nu ook voor het tweede jaar in de follow-me. Al die tijd fietst ze op een 20 inch Cool-girl Loekie fiets met derailleur en 6 versnellingen. De versnellingen had ze snel door moet ik zeggen. Het is in mijn ogen juist wel goed om er op die manier mee te oefenen. Af en toe geven we even aan wanneer ze lager of hoger moet schakelen. Zeker bij klimmetjes wel handig.

Groeten,

Guus<br /><br />Bericht gewijzigd door: reichbus, op: 2009/04/26 10:26

Aw: follow me of Trek Mountaintrain 24 Apr 2009 20:55 #2415

• kalevala
We gaan dit jaar de Follow me voor het tweede jaar gebruiken. Volgende week fietsen we 1,5 week door Nederland. Ik heb voor de jongste van ruim 5 net een 20\" versnellingenfiets gekocht en opgeknapt en je merkt nu al verschil als hij in de Follow-me \"hangt\". Vorig jaar reed hij nog met een eenversnellingenfiets maar dat gaan we hem dit jaar niet aandoen. Dat versnellingenverhaal had hij snel door, evenals het feit dat er alleen maar handremmen opzitten. Daarnaast is het zeker motiverend....