Welcome, Guest

TOPIC: voorzit boven de 15kg

Aw: voorzit boven de 15kg 15 Mei 2009 08:57 #2468

• Zuma
Ha Ingrid,

Ik heb het zelf ook sinds een maandje en ik heb de voetsteuntjes op weerszijden van de vork vastgezet en ik kan ze dus in principe zo ver omlaag zetten als de as van het voorwiel. Ik gebruik het voor mijn oudste dochter zodat de jongste dochter, die in een klein stoeltje vooorop zat, nu achterop kan zitten.

Ik laat nu als aanvulling extra neopreen handvatten (van die types zonder eindstop) aan weerszijde over het stuur door schuiven schuiven tot de stuurpen zodat mijn dochter geen koude handen meer krijgt van een stuk kaal stuur. Uiteraard zou je ook wellicht bijvoorbeeld 'renfiets stuurtape' kunnen gebruiken.

Ervaring met lange dagafstanden heb ik dus niet.
The administrator has disabled public write access.

Aw: voorzit boven de 15kg 14 Mei 2009 10:22 #2460

• reichbus
Sander,

Ik heb zo'n zadeltje + voetsteuntjes op mijn fiets zitten (herenframe dus) en wij hebben het juist voor lange afstanden gebruikt (dagtochten). Het bevalt heel goed. Mijn zoon zat er goed op (3-4 jaar) en keuvelde erop los. Mijn bar-ends waren in stand gezet zodat hij ze vast kon pakken. Hij lijkt er nu te groot voor te zijn (mss. zou ik steuntjes nog wat lager kunnen zetten) en gaat onze jongste er voorzichtig op (1,5 jaar). Zij moet nog wennen en gaat daarom alleen nog korte stukjes mee.

Ingrid

Aw: voorzit boven de 15kg 14 Mei 2009 09:25 #2458

• Zuma
ook vooor herenfietsen heb je zadeltjes die je op de stang kan monteren. Een paar voetsteuntjes vastzetten op de voorvork et voila.

Niet echt een oplossing voor grote afstanden mar prima voor korte tochtjes en boodschappen ed.

Aw: voorzit boven de 15kg 02 Mei 2009 18:13 #2436

• babsdehaas
hallo

Je hebt van die zadeltjes die je ook op een dames fiets op de schuine stang kunt monteren. Het is wel voor kinderen die zelf kunnen zitten, er zitten geen gordeltjes meer aan. Het is echt een eigen zadeltje wat je op je buis monteert. Volgens mij kun je het gewoon bij de fietsenzaak halen, hier zie er veel mensen mee rond fietsen

www.tmannetje.nl/index.htm?onderdelen/ki...itjes.html~mainFrame hierop staat zijn, ik denk dat je ze via marktplaats goedkoper kan krijgen ze zijn wel erg prijzig.

succes Babs

Aw: voorzit boven de 15kg 01 Mei 2009 19:12 #2434

• Motomarz
Op de meeste fietsen passen grotere voorstoeltjes niet eens, dan houdt je zelf geen ruimte meer over.

De meeste verkochte zitjes zijn van www.bobike.nl
dacht ik.

Deze zitten tegenwoordig met een klem om de zadelbuis,
en steken dan naar achter boven de bagagedrager.
Fietstassen kunnen dus alsnog op de drager geplaatst worden.
Let op, geen ervaring mee, dus eerst goed navragen in de winkel.

Of je moet zo iets nemen:
www.kangaroobike.com/

;)

voorzit boven de 15kg 01 Mei 2009 13:24 #2433

• vincent
beste fietsliefhebbers,
Wij gaan op vakantie naar Hongarije en hebben een zoon van 18 kg. Is er een voorzit waar een kind van 18 kg op kan? Wij gaan geen hele verre tochten maken, maar korte dagtochtjes. Voorop is natuurlijk veel leuker dan achterop.
Mocht dat niet bestaan, wat zijn de mogelijkheden van fietstassen met kinderzit achterop?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Grt, vincent