Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: remmen kinderfiets

Aw: remmen kinderfiets 06 Jun 2009 19:59 #2540

• Egberdien
Bedankt allemaal! We hebben de knoop doorgehakt en een Alpina GirlPower fiets met 6 versnellingen gekocht. In fluor-roze, dus die valt vast wel in de smaak. De handremmen lijken goed te passen, niet te groot. En anders kan de fietsenmaker dat vast wel aanpassen.
The administrator has disabled public write access.

Aw: remmen kinderfiets 06 Jun 2009 13:47 #2539

• Jeanet Emmens
Wel destijds een kleiner maat handremmen op de fiets gezet. Afhankelijk van de maat handen van je kind zijn de standaard handremmen soms domweg te groot.

Aw: remmen kinderfiets 06 Jun 2009 06:22 #2537

• Paula
Onze dochter van net 7 jaar, ze is wel groot voor haar leeftijd, heeft in de afgelopen meivakantie op haar \"nieuwe\" fiets met handremmen gefietst. Dit ging prima. We hebben wel een heel lichte fiets gekocht. Bij de fietsenmaker vonden wij een goede tweedehands Batavus racer, 24 inch met 14 versnellingen. De fietsenmaker heeft hier een gewoon kinderstuur, zadel en trappers opgezet. We waren hier wel 325 euro voor kwijt overigens. Momenteel worden ze niet nieuw geproduceerd.

Bericht gewijzigd door: Paula, op: 2009/06/06 08:30<br /><br />Bericht gewijzigd door: Paula, op: 2009/06/06 08:37
Attachments:

Aw: remmen kinderfiets 05 Jun 2009 11:50 #2533

• Egberdien
We kijken nu bij de plaatselijke fietsenmaker. Er is een Alpina Girl Power met 6 versnellingen (derailleur). Verder zijn de meeste kinderfietsen met 3 versnelingen, of helemaal zonder.

Aw: remmen kinderfiets 05 Jun 2009 11:36 #2532

• sandra
Hoi Erna,
Wij hebben voor Bas een nieuwe fiets gekocht toen hij 7,5 jaar was. Dat was direct een 26\", en alleen met handremmen. Ik heb er werkelijk nooit bij stil gestaan dat alleen handremmen te zwaar zouden kunnen zijn, die ervaring hebben wij dan ook helemaal niet. Ik ken heel wat kinderen die vanaf 6 a 7 jaar op een 'echte' fiets rijden, en zonder terugtraprem. En daarmee ook in heuvelachtig gebied hebben gefietst (en dan komt het er toch wat meer op aan dan in Nederland). In landen als Zwitserland en Oostenrijk fietsen vrijwel alle kinderen vanaf kleuterleeftijd op mountainbikes met derailleurversnelling (en dus alleen handremmen). Ik zou mij er dus niet teveel zorgen over maken.
Welke fietsen heb je op het oog?
Groet, Sandra

Aw: remmen kinderfiets 05 Jun 2009 11:04 #2530

• reichbus
Ik vraag me af of het ook niet te maken heeft met fiets. Onze dochter van 6 heeft een Loekie Coolgirl met 6 versnellingen en handremmen. Ze had daar inderdaad moeite met remmen. Voor de lange afstanden heeft ze nu een Islabike beinn 20 en die remt veel lichter. Ze moest er aan wennen dat die remmen snel reageerden. Ze hoeft minder kracht te zetten om reactie te krijgen.
Op de Islabike cnoc 16 zitten ook alleen handremmen en onze zoon van 4 kan die ook heel makkelijk bedienen.

Ingrid
  • Page:
  • 1
  • 2