Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: GPS

Aw: GPS 01 Jul 2009 19:32 #2595

• Motomarz
Martin, Sandra en Sandra,

Wellicht nuttig om er bij te zetten welk merk/type
GPS het is.
En eventueel welke software je er bij hebt.

Want er is nogal wat te koop, en het bedieningsgemak
verschilt per merk en type en zelf het bouwjaar.
The administrator has disabled public write access.

Aw: GPS 01 Jul 2009 11:20 #2594

• sandraguyana
Wij gebruiken ook een gps en zijn er tevreden over. Wij laden er routes in en rijden deze dan op locatie. Dus dan kunnen we ook zonder kaartmateriaal overal waar we willen fietsen. Alhoewel ik een kaart toch ook heel prettig vind. Dus onze ideale combinatie is gps met kaart.
Daarnaast is het nog leuk als je terugkomt van een route die je opgeslagen hebt op je gps, deze kun je dan in google earth plaatsen. En zo zijn er vast van allerlei speelmogelijkheden. Het is m.i. niet noodzakelijk, maar zeker leuk. Geen cursus gedaan, trial en error methode werkt goed voor ons.

Aw: GPS 01 Jul 2009 07:35 #2592

• sandra
Nee joh, je hoeft geen honderden euro's uit te geven aan kaartmateriaal. En een cursus heb je ook niet nodig. Gewoon proberen en doen, en je wordt er steeds handiger mee. En batterijen: tja. Wij hebben altijd een voorraadje oplaadbare batterijen mee, en zitten dus nooit zonder.

Wij fietsen inmiddels altijd met GPS. Beter gezegd: manlief fietst met de GPS, ben er zelf wat minder in bedreven. GPS biedt veel mogelijkheden: route en richting, snelheden, verwachte aankomsttijd, afgelegde route etc. En je kunt natuurlijk geo-cachen, altijd groot succes met de kids! En de kinderen vinden het erg leuk dat je op de GPS's kunt zien waar de dichtsbijzijnde MacDonalds is...<br /><br />Bericht gewijzigd door: sandra, op: 2009/07/01 16:48

Aw: GPS 30 Jun 2009 21:10 #2591

• Martin
Oppad (oppad.nl) schrijft er wel eens over. Die artikelen heb ik gelezen, zelf heb ik geen GPS. Een vriend van mij wel, maar daarbij merk ik tijdens onze gezamenlijke tochten dat er toch wel wat van belang is:
- batterijen zijn snel leeg, meestal als het niet uitkomt,
- thuis het verkeerde kaartmateriaal geladen, daardoor geen kaartbeeld op het apparaat, wel een kompasroos.
- je moet er dus verstand van hebben, en dat kost voorbereidingstijd -> tot zelfs een cursus...
- je kunt je kaarten dus niet thuislaten, dus per saldo is het extra gewicht (en extra afhankelijkheid, van oplaadmogelijkheden onderweg).
Je merkt, ik ben niet heel enthousiast. Je geeft ook honderden euro's uit aan hardware en software (het kaartmateriaal).

Groet, Martin.

GPS 28 Jun 2009 20:30 #2587

• josien van baare
Wie maakt er gebruik van een gps op de fiets? Heb je tips welke goed is en hoe je ermee omgaat?
  • Page:
  • 1
  • 2