Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: onderuitgezakt in fietskar

Aw: onderuitgezakt in fietskar 12 Aug 2009 19:33 #2631

• Mariko
Bedankt voor de antwoorden allemaal, ik ga binnenkort tijdens wat korte tochtjes uitproberen wat werkt.
Ik heb inderdaad begrepen dat het hangen van de zitting ook als vering werkt en dus de schokken opvangt, dus ik ga 't eerst proberen met strak aantrekken van bandjes en kussentjes/slaapzakken voor ondersteuning en wat zachts onder de zitting dat steun geeft maar niet de 'vering' opheft.

Groeten,
Mariko
The administrator has disabled public write access.

Aw: onderuitgezakt in fietskar 09 Aug 2009 21:36 #2628

• BBS
wij gebruiken de burley d'lite al een paar jaar (voor versch kinderen). Ik herken het beeld. Soms ziet het er oncomfortabel uit. Ik heb echter niet de indruk dat de kinderen dan ook echt oncomfortabel zitten. Onze kids gingen al een stuk rechter zitten als we de bandjes een stuk strakker afstelde. Onze jongste is ook 14 maanden en de bandjes staan min of meer op de kortste stand.
Wij zijn net terug uit Frankrijk alwaar we heel wat ritjes hebben gemaakt met onze jongste en middelste ( net 4) in de kar. In het verleden, met 1 kind in de kar ondersteunden we ook wel met slaapzakken e.d. maar je moet er wel op letten dat het bankje goed blijft hangen. juist dat \"hangende bankje\" voorkomt m.i. dat ze weinig hobbels ed van de weg merken.
met vr gr
BBS

Aw: onderuitgezakt in fietskar 06 Aug 2009 08:28 #2626

• josien van baare
Wij bepakten de fietskar met onder de zitting het picknickklees, dan zakte het bankje niet meer door en zaten onze kinderen comfortabel in de Burley. En hier en daar een klein kussentje of lekker knuffelbeest hielp ook. Met één kind in de fietskar deden de slaapzakken goed dienst als stootkussens.

Aw: onderuitgezakt in fietskar 04 Aug 2009 20:00 #2623

• Jeroen
Dag Mariko,

Wij hebben dit voorjaar een Burley d'lite ST gekocht, waar we deze zomer mee op fietsvakantie zijn geweest met onze twee dochters van 3 en bijna 1. Het viel ons op dat de zitting naar voren helt, omdat de stangen waar het zitdoek op gespannen zit niet helemaal horizontaal lopen maar iets naar beneden. Ook zakt de zitting in het midden wat door waardoor onze dochters naar elkaar toe schuiven op de zitting.

Om dit op te lossen hebben we onder de zitting (die met klittenband vastzit) een plankje geplaatst dat rust op de stangen waar de zitting op gespannen zit. Onder het plankje hebben we vooraan een latje gezet zodat het plankje horizontaal kwam te liggen. Hierdoor helt de zitting niet meer naar voren en schuiven de kinderen niet meer naar het midden van de zitting.

Daarnaast is onze jongste dochter nog een beetje klein voor het bankje, waardoor ze onderuit kan zakken. Dit hebben we opgelost door een kussentje of opgevouwen handdoek tussen haar en de gordel te doen, tegen haar luier aan. Als ze moest slapen deden we het kussentje juist in haar rug.

Met deze aanpassingen ging de fietsvakantie verder heel goed.

Groeten, Jeroen.

onderuitgezakt in fietskar 04 Aug 2009 08:54 #2622

• Mariko
Hoi, ik ben nieuw op deze site en het forum, en heb een vraag over het zitje in de fietskar. We hebben een burley d'lite (voor 2 kinderen) en onze zoon heeft er lang in de maxicosi ingezeten. Daar is hij nu al een tijdje uitgegroeid en zit nu ook meestal voorop op de fiets (hij nu zo'n 14 maanden), maar als we hem nu in het zitje van de kar zetten, zit hij zo ontzettend onderuitgezakt. Het ziet er erg onconfortabel uit en lijkt me ook niet erg goed voor z'n rug, zeker op wat langere tochtjes (tot nu toe hebben we de kar alleen gebruikt om naar de opvang te brengen, maar we zouden later deze zomer wel een korte fietsvakantie willen houden).
Nu hebben we al een half opgevouwen kussen onder het zitje gestopt, en dat lijkt al wat te helpen, maar volgens mij kan het beter.

Kent iemand dit probleem, en wat heb je eraan gedaan?

Groeten,
Mariko
  • Page:
  • 1
  • 2