Welcome, Guest

TOPIC: lichtgewicht stoeltjes: losse rugleuning

Aw: lichtgewicht stoeltje 05 Aug 2010 08:20 #3529

• Judith
Wij missen stoeltjes toch echt wel. Ik heb nu een opblaasbaar stoeltje meegenomen, Wonda Wedge www.completeoutdoors.co.uk/Wonda-Wedge-Inflatable-Lounge-Pillow
Dit zit best heerlijk en weeg niets. Alleen vind ik het toch een nadeel dat je op de grond zit. Die is best hard ;)

In Nederland heb je op campings vaak wel een picknicktafel. Dat is wel handig met eten. Alleen nu dus nog een stoeltje om op te ontspannen. En die heb ik nog niet gevonden.
The administrator has disabled public write access.

Aw: lichtgewicht stoeltje 02 Aug 2010 21:06 #3523

• Martin
Het leuke van ervaringen met anderen uitwisselen vind ik altijd dat wat de een onmisbaar vindt, de ander volstrekt overbodig mag vinden. Wij zijn net terug en we hebben 2 Lafuma mini pop up's van ruim 1000 gram 't stuk meege'sleept', tot volle tevredenheid. Ik ben 42 en heb vage rugklachten, en wow wat zitten die dingen lekker 's avonds!! Onze kinderen zaten nu nog op de Vaude stoeltjes, summum van lichtgewicht maar het zitcomfort is vele malen minder. En we hebben langs de Ruhrtalradweg toch vaak onze stoeltjes moeten gebruiken, geen andere zitmogelijkheden voorhanden.

Martin.

Aw: lichtgewicht stoeltje 02 Aug 2010 18:09 #3520

• Willem Jongman
Je hebt helemaal geen stoeltjes nodig (en ik ben 57). Bever verkoopt prima foam zitmatjes van misschien 40 gram. Neem bovendien een stuk Tyvek of spinaker nylon mee als een soort picknick kleed om op te eten. Het geheim van succesvol fietsen met kinderen is dat je zoveel mogelijk zooi thuislaat.
Willem

Aw: lichtgewicht stoeltje 04 Apr 2010 20:37 #3090

• Marjorie
ik zag het ook in de bever catalogus staan. Kun je het in ieder geval bekijken voordat je het stoeltje koopt. De Lafuma stoeltjes waren ook zwaarder dan die van tatteljee. Misschien daarom het verschil in prijs? Ik zag hem net op de stie van dicks staan en daar staat dat de lafuma stoeltjes 650 g zijn... Bij Bever hebben ze wel altijd een weegschaal in de zaak zodat je hem kunt wegen. Ik heb ons lafuma stoeltje niet bij de hand, maar ga hem nog eens wegen. Ben nu toch wel erg benieuwd.
Groetjes,
marjorie

Aw: lichtgewicht stoeltje 02 Apr 2010 09:19 #3079

• Judith
Ik zie het Bo-Camp stoeltje (€19,95) nu ook in de nieuwe catalogus van Bever en ook de Tatteljee Stelle (€64,95) :)
Volgens de fiestvakantiewinkel weegt het Bo-Camp stoeltje wel 1 kilo. Dat is best zwaar. Het Tatteljee stoeltje is 380 gram.<br /><br />Bericht gewijzigd door: Judith, op: 2010/04/02 11:25

Aw: lichtgewicht stoeltje 02 Apr 2010 08:51 #3077

• josien van baare
Jippie! Kunnen wij ons kapotte stoeltje ook gaan vervangen!