Welcome, Guest

TOPIC: lichtgewicht stoeltjes: losse rugleuning

Aw: lichtgewicht stoeltjes: losse rugleuning 01 Sep 2009 18:29 #2677

• Marjorie
Hoi Suzan,
Ik weet niet of je de tatteljee stelle al hebt gekocht,maar die kleine stoeltjes van Lfuma, hetzelfde idee eigenlijk als die van Lafuma, heb ik deze zomer nog gekocht. Het was wel een enorme speurtocht op internet...ik zal de sites nog even zoeken.
wordt vervolgd!
The administrator has disabled public write access.

Aw: lichtgewicht stoeltjes: losse rugleuning 01 Sep 2009 10:34 #2671

• Shoshana
Dank voor al jullie antwoorden. Ik denk dat ik inderdaad voor de Tatteljee Stele ga, en er iets onder leg zodat ik het grondzeil niet beschadig. Jammer dat ze van Lafuma niet meer te krijgen zijn, die had ik ook graag eens getest. Maar de Tatteljee Stele kon ik gewoon bij Bever Zwerfsport uitproberen. Lijkt me ook op het strand/bij een meer wel prettig, als je je kind in de gaten moet houden en dus niet plat kunt gaan liggen. Maar dan moet de leuning niet wegzakken in het zand ;-)

Aw: lichtgewicht stoeltjes: losse rugleuning 31 Aug 2009 20:26 #2668

• Silvie
Toevallig zijn wij dit jaar voor het eerst op vakantie geweest met twee stoeltjes. We hebben de Tatteljee Stelle (bij Bever Zwerfsport) gekocht. Dit is een stoeltje dat bestaat uit een lap stof (met foam erin)en twee stokken die je achter de rugleuning schuin op de grond zet. Het stoeltje is vergelijkbaar met het seteltje, maar je schuift hier geen mat in. We vonden deze lekkerder zitten dan het seteltje (waarvan overigens nog wel een exemplaar te koop was) en de thermarest-stoeltjes. Het stoeltje weegt maar 380 gram. Het voordeel van het feit dat er geen mat in hoeft, is dat je het stoeltje op het matje kunt zetten. Wij hebben geen luchtbedjes, maar foammatjes. Die leggen we gewoon buiten en dan de stoeltjes erop. Krijg je ook geen koude kuiten als je je benen strekt. In de binnentent hebben we de stoeltjes ook op de matjes gezet, omdat wij inderdaad ook twijfelen of het grondzeil de punten van de stokken goed aan kan.
We waren aangenaam verrast over hoe comfortabel de stoeltjes zitten, ook voor een hele avond.

Aw: lichtgewicht stoeltjes: losse rugleuning 31 Aug 2009 15:18 #2666

• Sander
Thermarest heeft nu recent (dit jaar of zo) een lichtgewicht versie van hun chairconvertor op de markt gegooid.

cascadedesigns.com/therm-a-rest/seating/...ompack-chair/product

Wij hebben er een en ik moet zeggen dat hij prima zit, ook met een 120cm lang matje. Slechts 170 gram extra boven op je matje. En oh een exped krijg je er niet ingepropt. Daarvoor moet je toch minimaal deze van hebben (de standaard voor de standaard expeds en brede voor de DLX expeds:

cascadedesigns.com/therm-a-rest/seating/...rekker-chair/product.

De Exped stoelconvertors zelf zijn namelijk zwaarder dan die van TAR. De truc is de mat er nagenoeg leeg instoppen en dan pas oppompen totdat hij strak staat. Opgepompt krijg je een Exped er niet in.

Aw: lichtgewicht stoeltjes: losse rugleuning 30 Aug 2009 11:48 #2660

• josien van baare
Hoi,
waarschijnlijk heb je op foto's de stoeltjes van Lafuma gezien, met zitflap waar je een klein opblaasbaar kussentje inschuift als je dat lekker vindt zitten en een perfecte rugleuning. Maar die worden helaas niet meer gemaakt....omdat er vorig jaar na tien jaar één sneuvelde ben ik deze zomer op zoek gegaan naar een nieuwe en dat is niet gelukt. Gelukkig hebben we er nog drie... :-) Wij hadden ook één co'n Chair mee, dan zit ik iets hoger als ik aan het koken ben en dat vind ik wel zo gemakkelijk. Maar wij zijn niet echt van die grammenjagers. Dat hoeft ook niet als je lekker in het vlakke Nederland fietst...
Om droog te kunnen zitten hebben wij altijd 1 picknickkleed met waterdichte onderkant mee. Dat houdt 's avonds ook kou tegen als je op de grond zit.
groet, Josien

Aw: lichtgewicht stoeltjes: losse rugleuning 29 Aug 2009 07:07 #2657

• sandra
Wij hebben ook van die theremarest-stoeltjes. Dus zo'n hoes die je om het matje doet, en er dan een stoeltjes van maakt. Met rugleuning, dat is voor mij ook de enige reden om een stoeltje mee te willen nemen. Wij hebben er nooit plastic onder gelegd (is eerlijk gezegd ook nooit in mij opgekomen). Het matje mag gewoon nat worden. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat het matje er zodanig in zit, dat het de onderkant (en niet de bovenkant) van het matje is dat op het natte gras komt. Dus dat je erna gewoon droog kan slapen.

Over een tafeltje kan ik je niet adviseren. Hebben wij nooit meegenomen, heb er ook helemaal geen behoefte aan eigenlijk.