Welcome, Guest

TOPIC: lichtgewicht stoeltjes: losse rugleuning

Aw: lichtgewicht stoeltjes: losse rugleuning 28 Aug 2009 21:42 #2655

• Suzanenjan
Hallo Suzan,

Als stoeltjes gebruiken we imitatie chairribs voor ongeveer €5 per stuk gekocht bij een grote kampeermarkt. Deze zijn veel lichter dan de originele stoelen. Tot onze grote verbazing houden ze het nu al vijf jaar uit, ondanks het feit dat ook volwassenen er regelmatig op zitten. Lang er op zitten levert helaas een pijnlijk achterwerk op.
Meer comfortabel zijn de Tatteljee Seteltjes die we al jaren hebben (en die helaas niet meer gemaakt worden). Nadeel van de Seteltjes is dat je slaapmat er in zit waardoor je steeds een plastic zak o.i.d. moet gebruiken als onderlegger in het natte gras. Dit zijn de enige lichtgewicht kampeerstoelen die ik ken waarop ik het een hele avond uithoud.

Wat betreft de tafeltjes kan ik bijna niet wachten tot het moment dat de fietskar niet meer mee hoeft op vakantie en de Bob weer van stal kan worden gehaald. Hiervoor heb ik twee houtjes op maat gezaagd, waarmee de Bob op kop gezet een prima tafel vormt.

Ben erg benieuwd naar andere ideeën.

Hartelijke groeten,

Jan
The administrator has disabled public write access.

lichtgewicht stoeltjes: losse rugleuning 28 Aug 2009 12:34 #2654

• Shoshana
De laatste jaren kampeer ik wel graag met stoeltjes en een tafeltje. Dit is echter een ramp voor het gewicht en volume van de bagage. Ik heb de kleine zwarte ChairB mini resort stoeltjes en vind deze heel aardig zitten, maar ze zijn erg zwaar (1800 g?!). Nu heb ik de veel lichtere Vaude mini-stoeltjes (met leuninkje) aangeschaft. Die zijn nog kleiner en bieden minder steun, maar ze zijn super licht (300 g per stuk geloof ik) en klein om mee te nemen. Zagen de ChairB stoeltjes er al uit als kinderstoeltjes, de Vaude stoeltjes zien er meer uit als poppenmeubeltjes ;-) Maar dat geeft niet, ik denk dat we er goed op kunnen zitten om te eten e.d.

Nu nog tips voor een tafeltje? Eigenlijk zou je de fietskar om moeten kunnen bouwen tot tafeltje!!

In de Cycletours reisgids dacht ik op een foto zo'n stoel te zien die alleen een rugleuning is, van twee gekruiste buizen en een stuk stof. Deze lijkt me ook zo handig. Maar ik heb alleen de Tatteljee van Bever Zwerfsport gevonden. Die is wel okay, maar ik ben bang dat het grondzeil van de tent erdoor beschadigt. Wie weet of er nog andere bestaan?
The administrator has disabled public write access.