Welcome, Guest

TOPIC: Vaude Ferret III: ervaring + stokken v. luifeltje?

Aw: Vaude Ferret III: ervaring + stokken v. luifeltje? 23 Sep 2009 18:30 #2736

• Motomarz
Ik zie jouw reactie anders wel onderaan pagina 2 staan:
2009/09/17 18:07

Gejat, zo'n vlaggetje. Toch zielig eigenlijk.
Maar dat is wel de reden waarom wij het vlaggetje
IN de kar opbergen als we de kar ergens parkeren.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Vaude Ferret III: ervaring + stokken v. luifeltje? 23 Sep 2009 18:11 #2733

• Shoshana
Wat leuk! Ik dacht dat ik al gereageerd had, maar ik zie mijn reactie niet staan. Bij ons is de vlag al een paar keer van de aanhanger of aanhangfiets gejat. Oranje, vonden ze zeker leuk voor voetbal, ik weet het niet, gewoon flauw.

Aw: Vaude Ferret III: ervaring + stokken v. luifeltje? 17 Sep 2009 16:07 #2723

• Shoshana
Wat slim, van die vlag!!! Bij ons is die vlag een aantal keer van de fietskar/aanhangfiets gejat terwijl fiets met aanhanger ergens gestald stond. Flauw, want zo duur zijn ze niet, maar wie weet vonden ze hem leuk vanwege de voetbal ofzo, want de vlag was oranje.

Inderdaad een punt, van die ritsen. Ik dacht ook ritsen open in de zak, maar tijdens het opzetten dicht. Inderdaad moet je ze dan dichtritsen met risico dat ze vastlopen.

Gebroken stokken? Zijn echt hele dikke stokken hoor bij die Ferret ;-)<br /><br />Bericht gewijzigd door: Shoshana, op: 2009/09/17 18:10

Aw: Vaude Ferret III: ervaring + stokken v. luifeltje? 17 Sep 2009 11:47 #2722

• Sander
Zo ik heb even een snelle reactie gehad van Hilleberg over het proppen van tenten in de meegeleverde zak:

\"In short I would say it doesn´t matter that much. But from an easy handling point of view I would recommend closed zippers.\"

Kortom: maakt dus niet veel uit dichte ritsen of open ritsen.

Maar de geadviseeerde uitspraak van dichte ritsen van Hilleberg heeft te maken met de volgende reden:

Als je een tent inpakt met openritsen is hij moeilijker op te zetten c.q. af te spannen. Je zou verleidt worden om de ritsen bij het uitpakken even dicht te ritsen voor het opzetten. Het dichtritsen bij een onopgezette tent geeft het risico op happen van de runner in de stof van de tent. En dat is weer slecht voor je stof.

Ergo ik pak me tent in met gesloten ritsen.

Aw: Vaude Ferret III: ervaring + stokken v. luifeltje? 17 Sep 2009 09:19 #2721

• Sander
even de website van een tentenautoriteit (hilleberg) bekeken:

\"These stuffbags can of course be compressed, but we do not offer any compression bags as an accessory. Strong compression can damage a tent and/or zippers.\"

Ergo erg hard proppen in een stuffzak is niet aangeraden. Beter is gewoon proppen in de orginele hoes.

verder gewoon even gevraagd per e-mail aan Hilly wat beter is.

Aw: Vaude Ferret III: ervaring + stokken v. luifeltje? 16 Sep 2009 20:23 #2720

• Martin
mmmm, wij proppen al een jaar of vier onze tent in de Ortlieb-tas, met ritsen zowel open als dicht, nooit op gelet eigenlijk, en die ritsen lopen prima. Valt wel mee denk ik, tenzij je echt mega gaat proppen, maar dan gaat volgens mij de tas zelf ook schade oplopen.

Martin.