Welcome, Guest

TOPIC: Vaude Ferret III: ervaring + stokken v. luifeltje?

Aw: Vaude Ferret III: ervaring + stokken v. luifeltje? 14 Sep 2009 08:08 #2711

• Sander
Die scheerlijnen zijn zeker nodig als het waait, anders breken je stokkken. verder helpen ze wel als iemand tegen je tent valt o.i.d.
The administrator has disabled public write access.

Vaude Ferret III: ervaring + stokken v. luifeltje? 13 Sep 2009 18:25 #2707

• Shoshana
Ik heb de trekkerstent (tunneltent) Vaude Ferret III aangeschaft voor mij en mijn zoontje (lekker, een 3-persoonstent voor met z'n tweeën) en er een weekend mee gekampeerd om hem nog uit te proberen voordat het echt te koud wordt. Het is een mooie, fijne tent met een ruime voortent. De tent is wel laag, maar zolang je laag bij de grond gaat zitten is dat geen probleem.

Maar ik vraag me af of er mensen met ervaring met deze tent zijn.

Laat je bij het inpakken de binnentent aan de buitentent vastzitten of maak je de binnentent los? Aan de twee achterpunten zaten binnen- en buitentent heel onhandig om hetzelfde ringetje.

Ik moest behoorlijk wringen om de drie boogstokken door de sleuven te krijgen. Het opzetten duurde hierdoor best iets langer. En bij het afbreken hetzelfde. Is er een manier om dit soepeler te maken?

Zijn de scheerlijnen eigenlijk wel nodig? Hij stond prima zonder scheerlijnen, ook bij regen. Misschien dat ze bij harde wind nodig zijn? Maar dan heb je wel extra haringen nodig want zoveel haringen zitten er niet bij.

Is het niet handig om van de deur (die bij deze tent aan de zijkant zit) een luifeltje te maken? Bestaan daar lichtgewicht aluminium stokken voor? (ongeveer een meter hoog).<br /><br />Bericht gewijzigd door: Shoshana, op: 2009/09/13 20:27
The administrator has disabled public write access.