Welcome, Guest

TOPIC: echt lichtgewicht spullen

Aw: echt lichtgewicht spullen 07 Nov 2009 15:14 #2767

• vvv
Ik heb zelf het sitje van tatteljee al bijna 30 jaar. maar een tafeltje van 50 cm hoog daar heb je dan echt niks aan. je hoofd zit op dezelfde hoogte als het tafelblad.

Verder vind ik het met fietsen nog wel mee vallen een 1/2 kg meer of minder maakt niet veel uit. Ga vaker op een terras zitten en je hoeft minder drinken mee te nemen.

als je van plan bent om pannen te wisselen kijk dan eerst goed waarop je blijft koken. ik zweer bij mijn trangia (incl pannetjes) maar als ik verder ga heb ik mijn optimus allesbrandertje met stalen pannetjes (zwarte aanslag)
The administrator has disabled public write access.

Aw: echt lichtgewicht spullen 23 Sep 2009 18:48 #2737

• josien van baare
Gebruik je de gaslamp alleen voor gezellig licht 's avonds? Of echt voor leeslicht? Wij hebben voor het lezen een hoofdlamp mee. Geen andere zaklampen. Je hebt altijd je handen vrij. En voor de gezelligheid een paar waxinelichtjes.

Aw: echt lichtgewicht spullen 23 Sep 2009 18:28 #2735

• Motomarz
Er zijn ook campings waar van die picknicktafels op de tentvelden staan.
Dan hoef je zelf niets mee te slepen.

Aw: echt lichtgewicht spullen 23 Sep 2009 18:14 #2734

• Shoshana
Ik heb dat tafeltje inmiddels bekeken, niet slecht, ik schat wel dat ie zo'n 2 kilo weegt, maar je kunt iig het tafelblad oprollen. Ik heb hem nog niet gekocht, ik denk dat ik het in een warm land wel wil proberen met op de grond zitten. Maar in Nederland is 's ochtends het veld gewoon nog helemaal vochtig van de ochtenddauw, daar wil ik wel graag tafeltje en stoeltjes mee!

echt lichtgewicht spullen 13 Sep 2009 18:58 #2708

• Shoshana
Aangezien ik geen rijbewijs heb, ga ik altijd met de fiets (met aanhanger) of met de trein of met de (fiets)bus kamperen. We hebben er veel plezier in, maar ik moet de bagage voor 2 personen alleen sjouwen, omdat ik mijn zoontje van 6 nog geen bepakking kan geven (eerlijk gezegd fietst hij nog niet eens goed, hij zit nog achterop of op de aanhangfiets...).

Ik erger me er dus aan dat de bagage altijd zo groot en zo zwaar is en wil daar nu definitief verandering in brengen. Ik ben al een eind op weg.

Ik heb de Vaude Ferret III aangeschaft, een niet al te zware tunneltent. Ik hoorde achteraf dat de Hilleberg lichter is, maar ik weet niet of die net zo fijn is?

Ik heb een Thermarest Neo Air luchtbed, die zijn echt fantastisch licht en klein op te rollen en ze laten de kou echt niet door zoals gewone luchtbedden wel doen (ik heb er 2 nachten op geslapen en zal er nu voor mijn zoontje ook 1 aanschaffen).

Onze slaapzakken zijn ook niet erg zwaar en volumineus.
We hebben van die speciale handdoekjes. En van die kussenslopen waar je je fleecevest in moet stoppen.

Als stoelen heb ik een Tatteljee Stele en twee Vaude mini-stoeltjes (300 gram elk, het lijken wel poppenstoeltjes, maar om even op te zitten tijdens het eten e.d. zijn ze okay – wel wiebelt mijn zoontje er veel meer mee dan met de ChairB mini resort, hij valt gewoon om, niet dat dat zeer doet want je zit dichtbij de grond, maar onrustig is het wel tijdens het eten ;-)

Ik heb een prima en zeer miniscuul brandertje om mee te koken.

En ik zag bij Bever Zwerfsport een schattig klein gaslampje, zou dat net zoveel licht geven als een gewone van Campinggaz?

Wat er nog ontbreekt, is een tafeltje dat serieus licht is (ongeveer 50 cm hoog). Ik vraag me af wat de Me'ru Makro table weegt (Bever Zwerfsport), dat is zo'n roltafeltje met paraplu-onderstel. Maar je kunt je voeten er niet onder kwijt door al die stangen. Ik weet wel dat echte lichtgewicht kampeerders gewoon op de grond zitten te eten, maar ik vind een klein tafeltje toch wel heel fijn.

En ik vraag me af of er nog merkbaar winst te halen valt door mijn metalen pannensetje en bestek te vervangen door aluminium (of titanium?) exemplaren. Tips?

Zie ook mijn vraag over aluminium tenststokjes (ongeveer 1 meter) voor het luifeltje.<br /><br />Bericht gewijzigd door: Shoshana, op: 2009/09/13 20:59