Welcome, Guest

TOPIC: fietskar in de trein of fietsbus

Aw: fietskar in de trein of fietsbus 14 Sep 2009 08:03 #2710

• Sander
Ik had begrepen dat je zoontje al 6 jaar was. Wat dacht je van een eigen fiets met fietstassen voor je zoontje? Het gaat je dagafstanden wel beperken maar je hebt veel minder sores.

Evt. Extra bagage kan je dan nog in een rugzak op je rugdoen voor de reis naar een standplaats. Ga je niet naar een standplaats dan moet je alles gewoon toch in fietstassen en op de bagagedrageer zien te krijgen.<br /><br />Bericht gewijzigd door: Sander, op: 2009/09/14 10:04
The administrator has disabled public write access.

fietskar in de trein of fietsbus 13 Sep 2009 19:44 #2709

• Shoshana
Ik heb de Nomad Burley bagage-aanhanger met 2 wielen en vind hem heel behoorlijk fietsen (is overigens nu flink afgeprijsd bij www.veelvoordefiets.nl). Maar echt heel lekker fietst het nou ook weer niet, met een kind achterop en een volle kar erachter. Dus wat ik doe, is dat ik fiets, kar en kind meeneem in trein of fietsbus. Maar bij de NS is het eigenlijk verboden om een fietskar mee te nemen (en ook bij een slaaptrein of fietsbus zou het een extra item zijn). Je zou snel de wielen en de dissel eraf kunnen halen en dan doen alsof het een koffer is ;-). Maar ik krijg het ding met wielen en dissel al niet zonder hulp de trein uitgetild, laat staan gedemonteerd (ja of je zou alle bagage over moeten hevelen naar een hele grote tas, pfff). De wielen zijn ook kleiner dan van een kinderkar, waardoor ik hem niet gewoon op de wielen steunend de trein uit kan laten zakken. Argh.

En ik vind het reuze jammer dat je van de Burley geen tafeltje kunt maken zoals van de Bob. Je zou met het rekje iets leuks moeten kunnen maken.

Een 1-wielige kar heb ik ook een tijdje gehad, daar heb ik net teveel spullen voor, en ik vond het heel onhandig dat het ding kantelt zodra je hem afkoppelt. Ook als je onderweg ergens stopt kun je de fiets met 1-wielige aanhanger alleen tegen een hek oid rechtop neerzetten. Een 1-persoons kinderkar vond ik wel handig, omdat ik hem zowel voor bagage als voor mijn zoontje kon gebruiken – niet tegelijkertijd, maar zodra ik de tas eruitgehaald had was het weer een kinderkar – (en tegen NS-personeel zei ik dat het een kinderwagen was, dat is het toch ook als je de dissel eraf haalt?), maar toen mijn zoontje er te groot voor werd en op de aanhangfiets kon (die we overigens niet gebruiken in combi met de Burley) heb ik hem verkocht.

Wie kent dit probleem?<br /><br />Bericht gewijzigd door: Shoshana, op: 2009/09/13 21:47
The administrator has disabled public write access.