Welcome, Guest

TOPIC: Kinderfietsen op de markt

Aw: Kinderfietsen op de markt 04 Nov 2009 12:27 #2766

• reichbus
Hoi Martin,

Toch ook nog even een reactie in het forum.
Vergelijkbare eisen als die van jullie hadden wij ook voor onze dochter enige tijd geleden. I.v.m. ruimte wilden we dus vakantiefiets en dagelijks gebruik combineren. We hebben toen een goede Loekie coolgirl met 6 versn. en derailleur tweedehands gekocht. In de dagelijkse praktijk bleek dat hij te veel te lijden heeft gehad van het dagelijkse gebruik en daardoor minder fijn meer reed als vakantiefiets. Hij is nu helemaal op.
We hebben daarom enige tijd geleden een Islabike Beinn 20 aangeschaft. Dit werd de vakantiefiets, ook wel aangeduid als \"de snelle fiets\". Ze mag er niet mee naar school en is dus alleen voor langere fietstochten. En daar fungeert hij heel goed voor. Ze kan er echt flinke km mee maken terwijl op de Loekie-fiets de tocht naar school al te ver was.

Wij hebben overigens geen kettingbeschermer op de Beinn 20.
Wat ik altijd heb begrepen, heb je (en zeker een kind) geen voorvering nodig. Ik zie het ook weer als een mechanisme die kwetsbaar is en dus kapot kan gaan. Wij hebben daarom ook steeds de keuze gemaakt voor fietsen zonder voorvering.

Groeten,

Ingrid en Guus
The administrator has disabled public write access.

Kinderfietsen op de markt 03 Nov 2009 19:30 #2764

• Martin
Hallo,
wij zoeken een vakantiefiets voor onze zoon (6), die ook geschikt is voor dagelijks gebruik. Onze eisen zijn:
- geen poespas
- derailleur
- bagagedrager achter
- spatborden
- ketting afgeschermd.
Dit lijkt bijna onmogelijk om te vinden, al komt Islabikes heel ver. Met het overzicht op deze site kom ik overigens niet erg in de buurt van mijn eisen. Heeft iemand nog recente tips?

Weet iemand of op de Islabike Beinn20 een kettingbeschermer zou kunnen?
En heeft iemand ervaring met het merk Phil Roggers? zie onderstaande specs. Het lijkt me wel een zware fiets (13 kg, tov Beinn20 9 kg , misschien toch door die onzinnige voorvering.

Alvast bedankt, Martin.

Phil Roggers 20 Zoll Y-Rahmen

Mit der Alu Youngster Serie bietet Phil Roggers robuste und dennoch preisgünstige Kinderräder, die derzeit zu den besten am Markt gehören. Trotz sportlicher Optik sind komplette Licht- und Strassenausstattungen mit zwei Aluminium V-Brakes, mit an Bord. Dank der breiten Markenreifen für jeden Einsatz bestens gerüstet und mit den robusten Wave-Rahmen auch jahrelang ein sicherer Begleiter. Weitere Pluspunkte: für Kinderhände individuell anpassbare Bremsen und Drehgriffschalter, welche intuitives Schalten ermöglichen, ohne dabei den Lenker loslassen zu müssen. Mit diesen Kinderfahrrädern können selbst die Kleinsten schon ganz gross biken. Und das grosse Gefühl, ein echtes Mountainbike zu besitzen, fährt auch immer mit.

Robustes und hochwertiges Kinderfahrrad mit 20 Zoll grossen Laufrädern und Wave-Rahmen für Kinder ab fünfeinhalb Jahren.

Schaltung: 6 Gang Shimano Drehgriffschaltung.
Rahmen: Y Kinderrahmen, Alu
Bremsanlage: Aluminium V-Brakes mit einstellbaren Kinderbremshebeln
Felgen: Aluminium Felgen, dadurch leichter und bessere Bemsleistung.
Parkstütze: Parkstütze mit Stützschuh dadurch optimaler Stand.
Rücklicht: Gepäckträgerrücklicht und Heckreflektor mit Standlichtfunktion.
Bereifung: Reflexbereifung
Griffe: Kid Lenkergriffe
Sattel: Polstersattel.
Besonderheiten: Dank kompletter Strassenausstattung entspricht das Phil Roggers Youngster selbstverständlich der deutschen Strassenverkehrszulassungsordnung StVZO.
Rahmengröße: 31cm
Gewicht: ca. 12,8 kg

Modelljahr: 2008

Änderungen laut Hersteller vorbehalten.
www.fahrrad.de/fahrraeder/kinderfahrraed...u-y-rahmen/8054.html
The administrator has disabled public write access.