Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: fietsen op de auto

Aw: fietsen op de auto 25 Jan 2010 13:25 #2822

• Sander
Ik bedenk me nog iets... Ik zie wel eens doorrijhoogte beperkers van 2,60m. Wellicht is het verstandig om de fietsen inderdaade plat te leggen op een imperial of iets dergelijks. Gewoon stuur los maken en dwars zetten en pedalen eraf. Wat beschermingsmateriaal tussen de fietsen dan heb je met die doorrijhoogte beperkers geen problemen meer.
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietsen op de auto 20 Jan 2010 17:38 #2817

• kalevala
Het dak kan 100kg hebben en de max. kogeldruk voor de trekhaak is 75 kg. Geeft wel wat speling met drie kinderfietsen bovenop de auto....

Aw: fietsen op de auto 20 Jan 2010 14:16 #2815

• Sander
Van den Broek schrijft:
Hoi Jarno, bedankt voor je snelle reactie.
Een drager voor 4 fietsen zou mooi zijn, of het dan helemaal overeenkomt met de kogeldruk van mijn auto, die is volgens mij niet zo hoog....
Maar het zou gaan om 3 kinderfietsen op het dak, ( tweemaal 24\" en een 20\"), de volwassenfietsen achterop de Twinny Load die we al hebben. De kar in de auto bovenop de bagagetassen.
Het gaat me om het idee om op een auto die zelf al 1,83 meter hoog is nog een aantal fietsen te plaatsen, of dit te doen is.....
Het lijkt me dat er dan in ieder geval een krukje o.i.d meemoet.

Marc

Als het goed is staat in je gebruikershandleidng van je Kangoo beschrevn hoeveel kilo op het dak gedaan mag worden. Weeg je fietsen en draagsysteem dat je op het dak wil doen en je weet het. Als je nog geen dragers voor op het dak hebt kan je op internet wel de gewichten uitvogelen (desnoods even mailen)

Zelfde geld voor de drager op de trekhaak. Maximale kogeldruk is bekend in het boekje. De rest is een kwestie van wegen.

Let wel op dat je de maximal laadcapaciteit qua gewicht van de auto niet overschrijdt. Verder ook uiteraard opletten bij tunnels en doorrijhoogte beperkers op de weg. Het laatste wat je wil is je fietsen van het dak afrijden.

Aw: fietsen op de auto 19 Jan 2010 14:49 #2813

• gios
Marc,

wij gingen ook afgelopen jaar met de kangoo: Tandem en 1 kinderfiets op het dak (plat gelegd). Achterop een twinny load met een 28', een 24' en een 20 inch fietsje.
2 bagagekarren in de achterbak, die is toch enorm:) .

Veel succes.

Aw: fietsen op de auto 19 Jan 2010 09:08 #2810

• Jarno
Wij hebben afgelopen zomer op de Spinder fietsdrager twee fietsen en een Burley vervoerd. De Burley is goed opvouwbaar. Na het opvouwen heb ik deze met wat spinnen vastgezet aan de fietsen. Dat ving bij onze auto aardig wat wind, maar bij een Kangoo lijkt me dat geen issue.

Qua hoogte lijkt het me een klein probleem. De kinderfietsen zullen ongeveer een meter hoog zijn, dus dan komt de totale ergens in de buurt van de 3 meter. Daarmee kun je inderdaad niet meer overal door. Maar waar een bus of vrachtauto doorkan, kan jij dat ook. Vraag blijft natuurlijk of je dit aangenaam rijden vindt.

Ik weet niet hoe groot de kinderfietsen zijn, maar je zou ze wellicht ook nog bovenop de bagage kunnen plaatsen. Mits je natuurlijk ervoor zorgt dat deze nooit naar voren kunnen schuiven bij een noodstop.

Aw: fietsen op de auto 18 Jan 2010 21:05 #2809

• reichbus
Hoi,

Wij zitten een beetje voor hetzelfde. We hebben 2 volwassenfietsen, 2 kinderfietsen en fietskar te vervoeren. Er zijn inderdaad meerdere merken met fietsdragers voor op de trekhaak die 4 fietsen kunnen dragen. Wij zitten hieraan te denken voor deze zomer. Graag hoor ik ervaringen hierover.
De vier fietsen die bij ons mee moeten, zijn allevier tegelijk vervoerd op het dak van onze auto. Vier lukte, ik denk dat het voor 5 wel moeilijk zal worden. Het ligt ook aan het gewicht dat je dak kan dragen. Dit staat vaak in de handleiding. Ik vind je optie om het te splitsen (dak, trekhaak en binnen) geen verkeerde.

Groeten,

Ingrid B.
  • Page:
  • 1
  • 2