Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: fietsen op de auto

Aw: fietsen op de auto 18 Jan 2010 20:38 #2808

• kalevala
Hoi Jarno, bedankt voor je snelle reactie.
Een drager voor 4 fietsen zou mooi zijn, of het dan helemaal overeenkomt met de kogeldruk van mijn auto, die is volgens mij niet zo hoog....
Maar het zou gaan om 3 kinderfietsen op het dak, ( tweemaal 24\" en een 20\"), de volwassenfietsen achterop de Twinny Load die we al hebben. De kar in de auto bovenop de bagagetassen.
Het gaat me om het idee om op een auto die zelf al 1,83 meter hoog is nog een aantal fietsen te plaatsen, of dit te doen is.....
Het lijkt me dat er dan in ieder geval een krukje o.i.d meemoet.

Marc
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietsen op de auto 18 Jan 2010 19:59 #2807

• Jarno
5 fietsen op het dak heb ik volgens mij nog nooit gezien. 2, 3 of 4 fietsen wel.

Ik weet niet of jullie al een fietsdrager hebben, maar er zijn modellen waar in elk geval 4 fietsen op kunnen.

fietsen op de auto 18 Jan 2010 19:20 #2806

• kalevala
Hallo, we zijn al een beetje aan het denken over nieuwe bestemmingen. Frankrijk is in beeld maar we hebben al gemerkt dat het in de trein meenemen van de fietsen daarheen een kostbare zaak gaat worden. Alleen de TGV kost al 12 euro per fiets en dan moet je nog in Frankrijk komen met een fietsticket van 10 euro. Aangezien we 6 eenheden hebben (5fietsen en een kar) is dat niet echt interessant.
Alternatief is bv fietsen op en achter de auto. We hebben van Kangoo ( 1,83 meter hoog) en het idee is om de 3 kinderfietsen op het dak mee te nemen, onze fietsen op de drager achterop de auto en de bagagekar (Extrawheel) in de auto zelf, daar is ruimte genoeg.
Heeft iemand ervaring met zoveel fietsen op het dak ?
Of eventueel andere tips ?
We denken trouwens aan de Loirestreek.
Vele groetjes van Marc<br /><br />Bericht gewijzigd door: kalevala, op: 2010/01/18 20:21
  • Page:
  • 1
  • 2