Welcome, Guest

TOPIC: WeeHoo i-Go trailer

Aw: WeeHoo i-Go trailer 09 Mei 2012 17:53 #4576

• guidoscm
voor het spatbord op de weehoo kan je kijken op deze site.
Daar heb ik alle details vermeld.

Op mijn fiets heb ik het spatbord verlengd, dat zorgt ervoor dat ik dat er ook geen spetters van voren komen.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

guido
The administrator has disabled public write access.

Aw: WeeHoo i-Go trailer 08 Mei 2012 19:51 #4574

• PieterBas
Hoi Guido,

Mooi verhaal. Leuk dat jullie tevreden zijn over de Wheehoo. Onze dochter vindt het tot heden (op dagtochtjes) ook geweldig. Onze eerste 'langere' tocht is het Fietsenmetkinderen kampeerweekend. Dan in augustus 2 weken Duitsland. Heb je een detailfoto van de montagen van het spatbord? Geen overbodige luxe, tenzij je wilt dat de kleine van voor tot achter onder de modder komt te zitten :)

Aw: WeeHoo i-Go trailer 08 Mei 2012 19:00 #4572

• guidoscm
Reis geslaagd:

Afgelopen week hebben we gefietst van Enschede naar groningen. Per dag hebben we ongeveer 35 km gefietst.

De eerste dag moesten beide fietsen en de weehoo in de trein. In enschede zijn we begonnen met fietsen.

Al snel kwamen we er achter dat het gewicht op de weehoo iets te hoog was. De weehoo zwabberde daardoor wel veel.

De tweede dag hebben we de tassen ingepakt en fietsten de combinatie erg prettig.
De andere dagen verliepen ook zonder problemen.

Wel willen we de komende tocht nog zorgen voor een extra poncho, de kleine man kan dan beter uit het weer zitten.

Als we onderweg kijk geld zouden krijgen dan hadden we een gratis vakantie gehad.
Wij zijn erg tevreden met onze test vakantie, we zijn klaar voor de zomervakantie.

Aw: WeeHoo i-Go trailer 04 Apr 2012 11:48 #4479

• Peter Van Gestelen
De eerste versie (in 2010) maakte gebruikt van een zwarte (\"oude\") stalen koppeling.

De nieuwere versie van de Weehoo iGO aanhangfiets (op de markt sinds 2011) werd voorzien van een ALUMINIUM, zilverkleurige koppeling. Tevens werd er op de trekstang een ALUMINIUM eindkap voorzien die bij het aankoppelen over de aluminium zadelpenkoppeling wordt gehangen.
Deze aluminiumkoppeling werd ingevoerd omwille van de volgende redenen:
1. Door combinatie van de eindkap en koppeling wordt het makkelijker om eerst de aanhangfiets aan te \"hangen\" om vervolgens de snelspanner te kunnen monteren. Met de zwarte stalen koppeling moest daarvoor de trekstang op zijn plaats gehouden worden tijdens de montage van de snelspanner.
2. Omdat voor punt 1. de koppeling toch in ontwerp diende aangepast te worden werd er tegelijkertijd voor aluminium gekozen in plaats van voor staal.
3. Aluminium koppeling kan niet corroderen, wat bij de stalen koppeling (na inwerking van vb. wrijving of weersinvloeden) wel kan als de laklaag verwijderd geraakt.
4. Door gebruik van de aluminium koppeling werd er ook een kleine gewichtsvermindering bekomen van ca. 1,5 kg.

De sterkte van de twee verschillende koppelingen zijn vergelijkbaar en werden getest met dezelfde testprocedure.

Er bestaat de mogelijkheid om een Weehoo iGO met zwarte stalen koppeling te upgraden naar een Weehoo met aluminium koppeling door vervanging van de koppeling EN de trekstang met alu eindkap.<br /><br />Bericht gewijzigd door: Peter Van Gestelen, op: 2012/04/04 14:07
Attachments:

Aw: WeeHoo i-Go trailer 17 Mrt 2012 21:47 #4458

• kikker
Ik heb niet de koppeling die Guido heeft, maar de \"oude\" koppeling.
Iemand die weet wat het verschil tussen oud en nieuw is (niet wat uiterlijk betreft, maar wat duurzaamheid betreft).
Er zal een reden zijn dat het ontwerp van de koppeling vervangen is.

Aw: WeeHoo i-Go trailer 15 Mrt 2012 19:27 #4457

• guidoscm
Bij mij schuift de spacer over de zadelbuis.
Deze beweegt er redelijk makkelijk omheen.

Bij mijn vriendin heb ik andere spacers er onder gedaan. Deze zitten vast met een tyrape, dit moet binnenkort nog vervangen worden door een normale spacer.
De afstand die we nu hebben past net.

Ik kwam trouwens op de santos site nog een weehoo met de nodige bepakkingen gezien. Blijkbaar kan je toch genoeg meenemen.