Welcome, Guest

TOPIC: WeeHoo i-Go trailer

Aw: WeeHoo i-Go trailer 15 Mrt 2012 10:40 #4455

• kikker
@ Paula, klinkt wel een beetje \"van horen zeggen\" allemaal.

Ik heb gisteren voor het eerst met de igo gereden en het reed lekker. Hiervoor hadden we een Croozer fietskar, met een geveerde dissel, die trok en duwde tijdens het rijden over bijvoorbeeld verkeersdrempels en kuilen ed. De igo rijdt stabieler.
Mijn kind zit geen twee tellen stil, maar ik heb geen last gehad van onstabiliteit. Nu heb ik nog niet met bagage gereden, maar daar wordt de fiets alleen maar zwaarder van dus kan de igo niet voor meer instabiliteit zorgen volgens mij.

Dat een rol op de achterdrager niet past kan geen verassing zijn, op de afbeeldingen van Guido kan je goed zien hoeveel ruimte er nog op de bagagedrager over is.
Ik vind de aanhanger wel erg zwaar, heb wel medelijden met m'n fiets die én mij, én bagage én de fietskar met kind moet trekken.

Ik heb nog wel een vraag over de bevestiging:
Over m’n zadelpen heb ik de grootste spacer geschoven (de andere passen niet over de buis heen). Deze zit niet strak, kan nog draaien.
Daaroverheen heb ik de klem die uit twee delen bestaat vastgezet. Omdat de klem niet heel strak zit tov de spacer heb ik tussen de spacer en de klem wat rubber strips gedaan, nu draait de klem niet meer tov de spacer. Omdat de spacer nog wel kan draaien rond m’n zadelpen kan de igo bij bochten dus ook nog draaien.

Is dat de bedoeling, of juist niet?
Ik heb het vermoeden dat als ik geen rubber stripje tussen de spacer en de klem doe de bevestiging rammelt.
Hoe zit de bevestiging bij jullie vast? Draait bij jullie de spacer tov de zadelpen heel soepel, of moet daarvoor wat kracht gezet worden, of zit er helemaal geen ruimte tussen. ?<br /><br />Bericht gewijzigd door: kikker, op: 2012/03/15 11:45
The administrator has disabled public write access.

Aw: WeeHoo i-Go trailer 15 Feb 2012 10:22 #4371

• Paula
Afgelopen zaterdag op de fiets- en wandelbeurs heb ik de trailer gezien en hoorde van iemand dat dit inderdaag problemen kan geven met bagage. Daarnaast is deze aanhangfiets, net als alle eenwiel aanhangfietsen, niet heel stabiel. Zodra je kind gaat verzitten merk je dat.

Aw: WeeHoo i-Go trailer 03 Feb 2012 21:28 #4365

• guidoscm
Wij hebben met de weehoo wel wat aanpassingen gemaakt.
Op de fiets van mijn vriendin hebben wat extra spacers gebruikt om aan de juiste hoogte te krijgen.

Drempels gaan nu net goed.

Ik heb altijd een ortlieb rol achterop mijn begage drager, dit gaat niet meer helemaal passen.
Wel heb ik op de weehoo een drager gemonteerd om zo wat extra ruimte te creëren.

In het voorjaar gaan we test fietsen op het fietserpad, komende zomer rond de bodensee.

mocht je meer info willen over de aanpassingen laat het maar weten.

[15-03-2012] ik heb nog wat kleine veranderingen door gevoerd. zie daarvoor dit artikel.<br /><br />Bericht gewijzigd door: guidoscm, op: 2012/03/15 20:30

Aw: WeeHoo i-Go trailer 26 Jan 2012 14:32 #4362

• kikker
Weet iemand of de \"oude\" koppeling om de i-go aan de fiets te bevestigen uitwisselbaar is met de nieuwe met snelspanner? Ik wil een tweede koppeling bestellen, en snelspanner lijkt me wel handig, maar als het niet past zou het jammer zijn.

Aw: WeeHoo i-Go trailer 11 Jan 2012 18:45 #4345

• Peter Van Gestelen
Zelf gebruiken we de Weehoo iGO met onze trekkingfiets die voorzien is van een bagagedrager met zijtassen van Vaude. De Vaude zijtassen zijn vgl.baar met de Ortlieb tassen. Dus over de bagagedrager past hij zeker. Van andere gebruikers van de Weehoo weet ik dat bij kleine kadermaten met een hoge bagagedrager het somms nodig is om tussen de Weehoo zadelpenkoppeling en het frame enkele spacers te plaatsen. Hiervoor kan je spacers gebruiken die normaal gezien gebruikt worden om een a-head stuurpen van hoogte te stellen. Een leidraad om te weten of de Weehoo zou passen over jouw bagagedrager is: ALS je langs achter over je bagagedrager kijkt (horizontaal) naar je zadelpen zou je het bovenste deel van je kader (de zadelbuis) waarin je zadelpen schuift moeten kunnen zien.Zie je deze zadelbuis niet dan zal je enkele spacers dienen te gebruiken. Hopelijk heb je een frame dat niet te groot is zodat je je zadel toch nog hoger kunt zetten zonder oncomfortabel te moeten fietsen.

Ergens anders op dit forum heeft GUIDO ook de keuze gemaakt voor een Weehoo iGO. GUIDO heeft zo te zien ook heel wat ervaring met fietsreizen met jonge kinderen. Zie ook forum link:
http://fietsenmetkinderen.info/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=97&func=view&id=4286&catid=2&limit=6&limitstart=0
en zie ook You Tube filmpje link:
http://youtu.be/O1EEJW4Z0zw

Zelf kennen we ook Wouter uit België die voorbije zomer een fietsvakantie heeft gemaakt met zijn familie en kinderen op de Weehoo. Hij heeft bij ons een bagagedrager op de Weehoo laten monteren zodat hij lichte bagage op de Weehoo mee kon nemen ter compensatie van de bagageplaats die je verspeelt op je eigen fiets. Want zijtassen lukken wel, maar bovenop je bagagedrager kan geen bagage meer mee.
Wouter zal het niet erg vinden dat je hem via e-mail vraagt naar zijn bevindingen: zijn e-mail is: Dit E-mail adres wordt beschermd tegen spambots. U moet JavaScript geactiveerd hebben om het te kunnen zien.

Wijzelf hebben ook deze bagagedrager op de Weehoo gemonteerd en daarop gaan bijv. onze sporttassen als we met ons kindje naar de wekelijkse sporttraining gaan. Het was een beetje improviseren om deze bagagedrager te monteren omdat de Weehoo niet is voorzien van bevestigingspunten. Daarom hebben we de bagagedrager rond het frame van de Weehoo gemonteerd met bandages. Het type bandages waarmee ook een naafversnelling of terugtraprem zoals Sturmey Archer gemonteerd worden. De bagagedrager die we op de Weehoo habben gemonteerd is van het merk Massload drager die verstelbaar is en ook gebruikt wordt voor 26 inch MTB fietsen. De gebruikte bandages hebben een diameter van 26 mm en we hebben ook langere bouten gebruikt dan deze die normaal bij de bandages worden geleverd. Bij de bandages werden ook de gebruikelijke zwarte PVC inlegs gebruikt om het frame bij het klemmen van de bandages te beschermen.
Eventueel kan je fietsenmaker of 1 van de Weehoo dealers (zie link naar dealermap in 1 van de voorafgaande antwoorden in dit forumbericht) je helpen of meedenken om een bagagedrager te monteren op de WeehooiGO. Bij Sector 2 Bikes te Veenendaal Nederland en bij Outdoor Activity Shop te Zoutleeuw in België zal je zeker verdergeholpen worden, maar mogelijk zullen ook andere dealers je kunnen verderhelpen.
Mijn naam is Peter Van Gestelen, e-mail Dit E-mail adres wordt beschermd tegen spambots. U moet JavaScript geactiveerd hebben om het te kunnen zien.

Aw: WeeHoo i-Go trailer 11 Jan 2012 13:47 #4344

• kikker
Ik ben erg benieuwd of iemand de WeeHoo i-Go al eens met volledige bepakking van de \"trekfiets\" heeft uitgeprobeerd.

Wij rijden rond op Koga WorldTravelers met Tubusdragers en daaraan achterop twee ortlieb rollerbags. Daaroverheen ligt bij ons in de breedte op de ene fiets de tent en op de andere fiets de kampeermatjes.
Die tas met matjes en tent zal niet op de fiets passen icm de I-Go, maar zal de I-Go bevestiging wel over de bagagedrager passen.
Op afbeeldingen zie ik hem alleen maar aan mountainbikes zonder bagagedrager hangen.

edit: Vond net een filmpje waar ik even een screenshot van gemaakt heb. Als ik de afbeelding zo bekijk zou het wel moeten lukken.

Hm, het posten van het plaatje lukt niet. misschien probeer ik het later nog eens.

Bericht gewijzigd door: kikker, op: 2012/01/11 15:09

Bericht gewijzigd door: kikker, op: 2012/01/11 15:11<br /><br />Bericht gewijzigd door: kikker, op: 2012/01/11 15:13
Attachments: