Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: lichtgewicht 5 persoons tent

Aw: lichtgewicht 5 persoons tent 05 Apr 2011 20:36 #3928

• Buidelratje
Hoi Johan,

Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie. Klinkt positief. Hier hebben we wat aan. Ik denk dat het uiteindelijk deze tent wel gaat worden.

Fijne vakanties gewenst! Groet, Jenni
The administrator has disabled public write access.

Aw: lichtgewicht 5 persoons tent 05 Apr 2011 20:26 #3927

• blokdoorn
Wij hebben de tent inmiddels bijna een jaar. Ze is ruim, licht, praktisch. Het dunne doek lijkt in het begin wat kwetsbaar, maar in de praktijk blijkt het wel een en ander te kunnen hebben. Het enige nadeel van de tent zijn de vele opspantouwtjes waardoor het compleet opzetten wat meer tijd vergt. Maar je moet wat over hebben voor het comfort van een hoge maar toch lichte tent.
Bij rustig weer span ik lang niet alle touwtjes op, en geef ik ze niet allemaal een eigen haring. We hebben tot nu toe een paar keer in tamelijk winderige toestanden gestaan waarbij ik de tent wel optimaal opgespannen heb. Hierbij heeft zich geen enkel probleem voorgedaan, echt storm hebben we niet meegemaakt, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen.
De situaties met meer wind waar we geen enkel probleem ondervonden waren:
- in de friese polder met windkracht 6, maar we stonden wel redelijk beschut
- tijdens noodweer in de zomer met veel regen, bliksem en rukwinden, we stonden redelijk beschut tussen de bomen.
- op texel met een behoorlijke wind (kracht 5/6), maar ook hier op een tamelijk beschutte plek, d.w.z. met een dichte heg op enkele meters afstand.
Mijn indruk is dat de tent, als hij volledig en goed is opgezet, toch heel wat kan hebben.

Aw: lichtgewicht 5 persoons tent 05 Apr 2011 16:13 #3926

• Buidelratje
Hallo,

Heeft iemand inmiddels ervaring met de Terra Nova Laser Space 5?
Er zijn haast geen reviews over te vinden en ik vraag me af hoe stormvast deze tent is?

Jenni

Aw: lichtgewicht 5 persoons tent 22 Mrt 2010 10:48 #3026

• Sander
Er zijn lichtgewicht lavvu's zonder binnentent maar wel met gaasdeuren. vanwege de ventilatie stroom (van onder naar boven denk ik niet dat muggen zomaar naar binnen vliegen van bovenaf. Maar nogmaals voor ervaringen over dergelijke lichtgewicht lavvu's moet je even bij de hikingsite zijn.

De Terra Nova laserspace 5 is idd ook een mooie ruime tent voor weinig gewicht. Het is een vrij nieuw model dus nog weinig gebruikerservaringen. Ik ben voornamelijk benieuwd naar zijn stabiliteit in wat hardere wind. Vandaar dat ik persoonlijk voorlasnog naar lichte lage tunnels neig. Maar goed je moet wat over hebben voor lichtgewicht en veel ruimte.

Aw: lichtgewicht 5 persoons tent 21 Mrt 2010 18:52 #3024

• Suzanenjan
Hallo Johan,

in onze tentenverzameling zit ook een Moskoselkatan van polycotton en dus te zwaar om op de fiets mee te nemen. Wij hebben hem indertijd aangeschaft met grondzeil maar zonder binnentent. Ook tijdens vakanties in Zweden hebben we nooit last van muggen in de tent gehad. De Zweden zelf gebruiken ook geen binnentent, volgens mij wordt die voornamelijk voor Nederlanders en Duitsers gemaakt.

Groot voordeel van de tipi (of in ieder geval dit merk tipi) is dat de ventilatie uitstekend is. Voor zover ik heb uit kunnen proberen geldt dat ook voor de lichtgewicht ripstop uitvoering. De importeur heeft ons intertijd een exemplaar geleend om uit te proberen. Misschien willen ze dat nog steeds wel doen.

groeten,

Jan

Aw: lichtgewicht 5 persoons tent 19 Mrt 2010 09:53 #3012

• blokdoorn
Het draadje heb ik inderdaad gezien, daardoor ben ik ook geinteresseerd geraakt in de tippi's. De stalon wordt wel erg prijzig, en is als ik het goed begrijp van de site in grotere combinaties ook niet al te licht meer.

Na overleg vinden we goede muggenbescherming e.d. toch ook wel erg belangrijk, reden voor een exemplaar met binnentent. En de lavvu versie met binnentent is gewoon te zwaar.

De terrra nova heeft toch ook een behoorlijke hoogte, en twee binnententen waarvan we 1 kunnen weglaten als we in kleinere 'configuraties' op pad gaan. Met twee kleinere tenten nooit die comfortabele hoogte. Kortom, waarschijnlijk gaan we voor de terra nova.<br /><br />Bericht gewijzigd door: jblok, op: 2010/03/19 10:54
  • Page:
  • 1
  • 2